הרצוג בטקס מצטייני הנשיא: "גם בימים אלו שעומדים בסימן מחלוקת - הפסיפס הישראלי הוא לא חולשה"

120 חיילות וחיילים המייצגים את זרועות הצבא מקבלים אות הצטיינות מיוחד מהנשיא • הרצוג: "אתם הפנים היפות של ישראל" • הרמטכ"ל הרצי הלוי: "הרוח שלכם, האיכות והנכונות, ינצחו כל איום, אתם צה"ל, שישראל בו היא אחת"

טקס מצטייני הנשיא ליום העצמאות ה-75, צילום: אורן בן חקון

לרגל יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, ובפעם השנייה בכהונתו, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו הבוקר (חמישי) בבית הנשיא בירושלים, כמדי שנה, את טקס החיילים המצטיינים המסורתי, שבו יוענקו אותות הנשיא ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים.

טקס מצטייני הנשיא ליום העצמאות ה-75 // קרדיט: לע"מ

הרצוג פתח את דבריו בברכה לחיילים המצטיינים: "בשם כל העם אני רוצה לומר לכם – אני גאה בכם, אני אוהב אותכם, כולנו גאים בכם! כל הכבוד לכם".

אסתר ראדה מבצעת את "תוצרת הארץ", צילום: אורן בן חקון
החיילים המצטיינים בבית הנשיא, צילום: אורן בן חקון

הנשיא המשיך בדבריו ואמר: "אחיותיי ואחיי, ישראל היא מדינה חזקה. בשבעים וחמש שנות תקווה ותקומה השגנו שורה ארוכה של הישגים, חלקם יוצאי דופן ופורצי דרך – גם בקנה מידה עולמי. לא היינו מצליחים לעשות את כל זה – אם לא היינו עושים את זה יחד. ערב הקמת המדינה תיאר בן גוריון את מצב העם: מפוצל לארגונים, למפלגות, למגוון של גופים ואינטרסים מתחרים ומנוגדים.

תמיר גרינברג מבצע את "עוד יהיה לי", צילום: אורן בן חקון
רביב כנר וזהבה בן מבצעים את "אין מדינה לאהבה", צילום: אורן בן חקון

"הוא הוסיף ואמר, לדבריו, עם קום הפלא של הכרזת הקוממיות - 'נהרסו כל המחיצות' והוסיף, 'וקשה להעריך מי משני הניסים היה גדול יותר – נס התחדשות הקוממיות או נס אחדות ישראל', כך כתב בן גוריון. גם בימים האלה, שעומדים בסימן מחלוקת, עלינו לזכור – הפסיפס הישראלי המגון, המרהיב, זה שמרבה ויכוחים, קולות, דעות ועמדות, הוא איננו חולשה. הפסיפס הישראלי המופלא – שכולל יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, ותיקים ועולים, מכל תפיסת עולם ואורח חיים, הפסיפס הזה הוא הכוח הייחודי שלנו. הוא הנס שלנו.

הנשיא הרצוג וראש הממשלה נתניהו בטקס, צילום: אורן בן חקון

אתם 120 המצטיינות והמצטיינים שעל הבמה, 120 דוגמאות מופתיות של אור גנוז ושל תקווה. צה"ל הוא צבא העם; ואתם, המצטיינות והמצטיינים – יחד עם המשפחות המסורות והאוהבות שלכם, שנותנות לכם את הכוח, ושמגיעה להן היום תודה ענקית, אתם הפנים הכי-הכי יפות שלנו, של מדינת ישראל. לחיילות ולחיילים הבודדים שנמצאים כאן היום לבדם, אני רוצה לומר: אתם לא לבד! אתם חלק ממשפחת מדינת ישראל. אתם, יחד עם כל המשרתות והמשרתים – בצה"ל, בגופי הביטחון, המשטרה במשמר הגבול וביטחון הפנים, בשירות הלאומי והאזרחי – כולכם סמל לדור צעיר ונהדר, דור ישראלי חדור שליחות, מנהיגות, ונתינה. כולנו גאים בכם. עלו והצליחו, חג עצמאות שמח ישראל".

בטקס המצטיינים נאם גם הרמטכ"ל הרצי הלוי ואמר: "הרוח שלכם, האיכות והנכונות, ינצחו כל איום שיגיע, מאיראן הרחוקה, משלוחתיה לאורך גבולות הצפון והדרום או מהטרור הפלשתיני הפועל בתוכנו.
אתם צה"ל, שישראל בו היא אחת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי נואם בנכס, צילום: אורן בן חקון

עוד אמר הרמטכ"ל: "משחר הקמתו כצבא העם, משימתו העיקרית של צה"ל היא צבאית, ולצידה גם משימה חינוכית וחברתית; כאז, גם בשנתנו השבעים וחמש. צה"ל הוא הזדמנות גדולה למדינת ישראל לא רק בביטחון, אלא גם בכינונה של חברה בריאה ומלוכדת. צה"ל הוא המכנה המשותף הרחב ביותר של אזרחי ישראל: כל המשרתים בו אוהבים את עמם, את ארצם ואת מולדתם. כוחנו באחדותנו, ואם נדע למצוא את המכנה המשותף מתוך המחלוקות, נוכל להתמקד במשימה אחת: להצטיין".

הנשיא הרצוג, רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי בבית הנשיא, צילום: אורן בן חקון

האירוע נפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא.

הנשיא פנה בהתרגשות אל טייסי המטס ברשת הקשר ואמר: "כאן נשיא המדינה, אנא העבר בשמי לכל משרתי חיל האוויר וחיילי צבא ההגנה לישראל באוויר, בים וביבשה. חג עצמאות שמח במלאת 75 שנים לעצמאות ישראל!״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר