מדור לדור: מפקד היחידה המסווגת מצדיע לסבתא, ולוחמי מג"ב אימצו שורדי שואה

במשך שנים ראש היחידה המסווגת "מצדה" לא היה מודע לתלאות שאותן עברה סבתו ביאנקה • "אני רואה זאת כשליחות לשרת את המדינה ולהגן על אזרחיה למען עתיד ילדינו"

לוחמות מג"ב עם שורדות השואה, צילום: אורן כהן

במשך שנים ד' (46), ראש היחידה המסווגת "מצדה" בחטיבת המבצעים של שירות בתי הסוהר (שב"ס), לא היה מודע לתלאות שאותן עברה סבתו ביאנקה בת ה־96 בזמן השואה.

רק לאחרונה התחיל לשמוע חצאי סיפורים על סבתו שנולדה ביאשי שברומניה למשפחה אמידה. לדבריו, במשך שנים היא לא חלקה איתו את הסיפורים: "היא אפילו הכחישה שחוותה את השואה. כן ידעתי שחלקים גדולים מהמשפחה שלה נרצחו בשואה".

חיבור יוצא דופן, צילום: אורן כהן

במשך 28 שנים ד', אב לחמישה, משרת בגופי ביטחון. עבורו זה הניצחון: "הכוח לשרוד זיכה את סבתא שלי ואנשים כמוה בהצלחה לשמר את קיומנו כעם יהודי למרות כל תוכניות ההשמדה של הנאצים. כנכד לניצולת שואה ובן לאבא שנלחם במלחמות ישראל אני רואה זאת כשליחות לשרת את המדינה ולהגן על אזרחיה למען עתיד ילדינו".

סגן־גונדר ד' וסבתא ביאנקה, צילום: אורן כהן
לוחמות הפלוגה הטקטית של משמר הגבול בצילום משותף עם שלוש שורדות שואה, צילום: אורן כהן

חיבור יוצא דופן בין יחידות משמר הגבול לשורדי ושורדות שואה מתקיים במהלך כל השנה במסגרת פרויקטים בשם "אבות ובנים" ו"משקפיים ורודות" שמוביל מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן. במסגרתו, היחידות מאמצות שורדי ושורדות שואה, מארחות להם לחברה ומלוות אותם לטיפולים רפואיים בקופות החולים ןבבתי חולים.

מג"ב מלווים שורדים

החטיבה הטקטית של משמר הגבול ומרחב מג"ב ירושלים מאמצות מזה כמה שנים את חיה קליינמן, חווה בוכוולטר ורוחמה ון־בריל, שורדות שואה שמתגוררות בירושלים ונמצאות בקשר ישיר עם היחידות. עם הזמן נרקמה ביניהן חברות אמיתית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר