פסח, מצה ואפילו פרעה: השמות המיוחדים ברוח החג

לקראת חג החירות שיחול בשבוע הבא - בדקנו עם רשות ההגירה והאוכלוסין לכמה אנשים בישראל יש שמות עם קונוטציה של החג • וכן, יש גם גברים העונים לשם גאולה

שמות ברוח חג האביב, צילום: איתיאל ציון

למי בישראל קוראים פרעה? חג הפסח כבר כאן - על שלל טעמיו, ניחוחותיו וגם שמותיו. פסח, חירות ואביב הם רק חלק משמות החג.

יחד עם רשות ההגירה והאוכלוסין בדקנו מי מוביל בשמות החג. קודם כל, תופתעו לדעת שבישראל יש אישה אחת ששמה פרעה. בישראל יש גם 90 נשים שעונות לשם משה, שהוציא את בני ישראל ממצרים, ועוד 112,205 גברים שעונים לשם משה.

כמו כן, יש 13,510 גברים ועוד 5,237 נשים שעונים לשם אביב, וגם 8,956 נשים שקוראים להן אביבה.

רשימת השמות ברוח החג המלאה, צילום: אורן בן חקון

ומה עם שם החג? בישראל יש 1,419 גברים ואישה אחת שעונים לשם פסח. יש גם 4 נשים ששמן מצה. פסח, כמובן, ידוע כחג החירות, ובישראל יש 284 נשים ו־6 גברים שעונים לשם חירות. כמו כן, יש 8,237 גברים ו־751 נשים עם השם דרור.

יש גם מי שבוחרים לתת שמות לילדיהם לפי החודש העברי - ל־3,680 גברים בישראל יש את השם ניסן, וגם ל־115 נשים.

הצמידות למילה "ישראל" הופכת את השם לישראלי במיוחד: ישראל אביב הוא מעצב שיער ששמו מורכב משני שמות ברוח החג. "נולדתי בסמיכות לפסח, בחודש אייר. זה ממש בתוך ספירת העומר, שמקשרת את פסח לשבועות. לכן ההורים שלי קראו לי אביב".

עוד הוא מספר: "קראו לי אביב ישראל (שם משפחתו הוא אקבשוב). ההורים שלי היו מאוד ציונים, והם עלו מרוסיה לארץ ממש כשהשערים נפתחו, בשנת 1990. אבא שלי הבטיח לעצמו שלילד הראשון שייוולד לו ייקרא ישראל, והוא הוסיף 'אביב' כי נולדתי באביב".

את ספירת העומר מציינים מחג הפסח ועד לשבועות - ובישראל יש 39,149 גברים ועוד 5,919 נשים העונים לשם עומר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר