עשרות אלפים בהפגנת הימין בעד הרפורמה: "לא לעצור את החקיקה"

הציבור שהגיע לירושלים קרא: "העם רוצה רפורמה משפטית" • סמוטריץ' בהפגנה לנתניהו: "תודיע שאנחנו ממשיכים" • אחד המפגינים ל"ישראל היום": "הימין ניצח, בחרנו בממשלה כדי שתעשה זאת"

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, צילום: אורן בן חקון

עשרות אלפים נכחו הערב (שני) בהפגנת הימין בירושלים בעד הרפורמה המשפטית. המפגינים קראו "העם דורש רפורמה משפטית".

יוסי, אחד המפגינים שהשתתף בהפגנת התמיכה הגדולה, אמר ל״ישראל היום״: ״הימין ניצח את הבחירות עם 64 מנדטים ואנחנו רוצים את הרפורמה המשפטית עכשיו. בחרנו בממשלה כדי שתעשה את זה וזה הזמן. אנחנו לא אזרחים סוג ב׳, לא לעצור את הרפורמה״.

צילום: יוני ריקנר

מפגינה צעירה נוספת, שנשאה שלט שעליו נכתב: ״לא תשרפו את הקולות שלנו״, הבהירה כי: ״הגענו לכאן כדי להגיד לממשלה שלנו שאנחנו הרוב וצריך להעביר את הרפורמה. לא ניתן לשמאל לנצח. אנחנו רוצים שינוי״.

שר החוץ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אתם מייצגים את רוב העם, היהודי הציוני, הלאומי, הנחוש. זה שרוצה לתקן את מערכת המשפט ולעשות שינוי שיחזק את הדמוקרטיה הישראלית ואת המדינה היודית. אני קורא לנתניהו, בוא לכאן עכשיו. תראה כמה גיבוי, כמה אהבה, כמה נחישות. אדוני ראש הממשלה, תודיע שאנחנו מחוקקים השבוע את הרפורמה".

המחאה, הערב, צילום: אורן בן חקון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "הייתי היום בישיבת ראשי הקואליציה והאמת היא שגמלה בליבי החלטה לצאת מהממשלה, כי חשבתי - ואני עדיין חושב - שצריך להצביע על הרפורמה היום. חשבתי ואני עדיין חושב שלא צריך להיכנע לאנרכיסיטים. אבלכ שיצאתי החוצה וראיתי את ההפגנה של האנרכיסיטים, הבנתי שאם אני פורש אני נותן להם ניצחון. הם לא ינצחו. לכן אני אומר בצורה פשוטה אנחנו נשאר בממשלה, אבל נדרוש רפורמה עכשיו. אני רואה את כל עשרות האלפים, הרוב הדומם, ואומר לכם, תמשיכו, תפגינו, תשמיעו את קולכם כי עם ישראל חי".

עשרות אלפי ישראלים לקחו חלק בהפגנות שהתקיימו היום בעד ונגד הרפורמה. במקביל, הערב הצהיר נתניהו על השהיית החקיקה ועל קריאה להידברות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר