שורדת הפיגוע הפכה לסגנית ראש מועצת קריית ארבע

ליטי (עליזה) סעייד, תושבת ותיקה ביישוב ואם ל־12, נפצעה קשה לפני כעשרים שנה בפיגוע • כעת זכתה לרוב במליאת המועצה המקומית ותכהן בתפקיד המכובד • "זה ניצחון על הטרור" • ראש מועצת קרית ארבע, אליהו ליבמן: "ליטי פועלת במסירות נפש למען צמיחתה של קהילת עיר האבות"

ליטי (עליזה) סעייד, סגנית ראש מועצת קריית ארבע

חברי המועצה המקומית קרית ארבע הכריעו כי לראשונה מאז שנות ה־80 תכהן אישה כסגנית ראש המועצה.

ליטי (עליזה) סעייד, תושבת ותיקה ביישוב ואם ל־12, נפצעה קשה לפני כעשרים שנה באחד הפיגועים הקשים של האינתפיאדה השנייה. כעת זכתה לרוב במליאת המועצה המקומית ותכהן בתפקיד. הפעם האחרונה שהייתה אישה בתפקיד היה בתחילת שנות ה־80, אז כיהנה יהודית קצובר כסגנית ראש המועצה.

ניצלה בנס. ליטי (עליזה) סעייד,

במרץ 2003 חדרו שני מחבלים לתוך היישוב קריית ארבע כשהם מחופשים למתפללים דתיים, לבושים בבגדי שבת וחובשים כיפות. זמן קצר לאחר מכן הם נתקלו בבני הזוג מרדכי וליטי סעייד, ואחד מהמחבלים פתח לעברם באש. ליטי נפצעה, והתגלגלה מתחת למשאית, אולם המחבל התכופף וירה בבטנה. הוא ניסה לירות גם לעבר ראשה - אבל הכדורים במחסניתו נגמרו.

לאחר מכן פרצו שני המחבלים לדירתם של בני משפחת הורוביץ, ורצחו את בני הזוג, הרב אלי ודינה. לאחר הפיגוע נמצאו השניים מחובקים. ליטי ניצלה מכיוון שנהג המשאית שהגיע רגעים לפני שבת, חנה במקום שבו הוא בדרך כלל לא חונה.

"היה לנו נס גדול", אומרת ליטי. "אחרי הפיגוע, שבו הייתה לנו סיעתא דשמיא גדולה, החלטנו להישאר כאן ולהמשיך לחזק את המקום. לא לתת לאויב ניצחון". בבחירות האחרונות נבחרה למליאת המועצה, וכעת היא שברה תקרת זכוכית ומונתה לתפקיד סגנית ראש המועצה. "כן, בהחלט אפשר לומר שזה ניצחון על הטרור", היא אומרת.

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, צילום: לירון מולדובן

"המועצה עושה כיום דברים נפלאים. אנחנו מתקדמים עם תב"עות, החברה הכלכלית צומחת ופורחת וכוח צעיר נכנס לעמדות מפתח במועצה. אנחנו מאוד מגובשים בעשייה", היא מוסיפה. לדבריה אגב, היא אינה אוהבת להתפרסם, אך עושה זאת למען היישוב וקידומו.

ליטי אומרת כי היא מוכיחה שניתן לשלב בין שתי העולמות – המשפחה והקריירה, באופן מיטבי. "את השנים הראשונות הקדשתי כדי לבנות משפחה, וכעת אני עוסקת בבניין השליחות הציבורית. לפעמים האמירה היא הפוכה - תבנה את החיים הציבוריים ותוך כדי תקים משפחה, אבל בעיני הייעוד הטבעי של האדם הוא התרומה לקהילה ולעם ישראל, וככל שיש יותר משפחות היישוב גדל".

"מדובר בעיני באמירה נשית חשובה – הפמיניזם האקטביסיטי בורח מהחיים של משפחה נורמטיבית. סדר העדיפות כיום הינו כאילו אנחנו בתחרות עם המין השני, וצריך להילחם ולדחוף מרפקים. אני לא מתחברת לכך. את השנים הטובות והצעירות צריך להקדיש לטובת המשפחה, ואחר כך יש פרק ב' – להטיב עם הציבור".

ראש מועצת קרית ארבע, אליהו ליבמן, בירך על המינוי החדש: "ליטי סעייד היא מנהיגת ציבור שורשית ואמונית שפועלת במסירות נפש למען צמיחתה של קהילת עיר האבות קרית ארבע חברון, סיפור חייה המדהים והחזרה שלה לחיים אחרי אירוע קשה מאוד הוא התשובה שלנו לאוייבים שרוצים לגרש אותנו מכאן, קרית ארבע חברון תמשיך לצמוח ולהתפתח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר