"מצב בלתי נסבל": הפנייה של ראש המועצה בנגב לבן גביר

ערן דורון שלח מכתב חריף לבן גביר לאחר שהאחרון הבטיח בכניסתו לתפקיד כי יטפל בפשיעה בנגב • בין הבקשות שנכתבו: תקצוב רבש״צים ליישובים סמוכי-גדר, הקמת מוקד ״רואה״ ונוכחות פיזית של שוטרים ופקחים • בן גביר בתגובה: "הבעיות הקשות שנוצרו במשך שנים, לא יוכלו להיפתר בתוך שבוע, או חודש"

השר איתמר בן גביר, צילום: יהודה פרץ

"חוסר ביטחון ברמה הבסיסית ביותר": ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, שלח היום (ראשון) מכתב דחוף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובו דרישה לביצוע מיידי של מספר פעולות עוד לפני העברת תקציב המדינה.

במועצה מציינים כי על אף שהושקעו מיליוני שקלים באמצעים כגון מצלמות, גדרות ושערים ופעולות יזומות למען הגברת הביטחון, מתמודדים התושבים עם פשיעה יום-יומית בשל הפריסה הגאוגרפית הרחבה של המועצה ומיעוט הכוחות בשטח.

כזכור, אחת ההחלטות הראשונות של השר הייתה להקים משרד בבאר שבע. "אפסיק את ההפקרות באזור", הכריז אז בן גביר.

המועצה האזורית רמת הנגב, צילום: דודו גרינשפן

"זהו מצב בלתי נסבל של חוסר ביטחון ברמה הבסיסית ביותר", כתב דורון לבן גביר. "במצב כזה הציבור שומר החוק שנמצא פה הלכה למעשה מתוך ציונות ואהבת הנגב, עלול לקחת את החוק לידיים למען בטחון משפחתו וקהילתו. דורון מוסיף כי "חשוב לציין כי בתקופה שבא פעלו המחסומים הארעיים, הייתה ירידה משמעותית בפשיעה באזור".

גיוס מתנדבים למג"ב

הצעדים שדורון דורש לנקוט בהם: הכללת רמת הנגב במערך השיטור המועצתי. המשמעות: נוכחות פיזית של שוטרים ופקחים מועצתיים על פני השטחים העצומים שיש למועצה. עפ"י החלטה זו, ניתן יהיה להרכיב כח שיטור ייעודי המורכב משוטרים ופקחים בהתאם למערך האכיפה המועצתי.

ראש המועצה ערן דורון, צילום: דודו גרינשפן

נוסף על כך, הקמת מוקד ״רואה״: הקמת מערך שליטה ובקרה על ידי מוקד מאויש עם מצלמות שיאפשר מענה בזמן אמת לניסיונות פשיעה במרחב.  כמו כן, תקצוב רבש"צים בישובים העורפיים.

לדבריו של ראש המועצה, כפי שמשרד הביטחון מתקצב רבש״צים ליישובים סמוכי-גדר, יש צורך לתקצב את הרבש״צים ליישובים העורפיים שסובלים באופן קבוע מפשיעה. 

צעד נוסף הוא קיצור תהליך גיוס המתנדבים למג״ב: מאחר ותהליך הגיוס וההכשרה של אלפי השוטרים הנדרשים לחיזוק משטרת ישראל הוא תהליך ארוך ומורכב, יש יכולת מהירה להפעיל מאות אזרחים אכפתיים, בוגרי יחידות קרביות שמעוניינים לתרום למען ביטחונם האישי ועבור הקהילות.

בין היתר, ציין כי ישנן מאות חממות לגידולי קנאביס בלתי חוקיות, פשיעה חקלאית, בריונות בכבישים ועוד.

תגובת בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נכנס לתפקידו לפני שבועות ספורים בלבד. מרגע שנכנס לתפקידו וכפי שהתחייב בעבר, הנושא עומד לנגד עיניו של השר כל העת ומחויב למצוא פתרון לנושא, לפתור את הבעיות הקשות בנגב ולחזק את המשילות והביטחון בנגב ובגליל.

השר בן גביר הוא השר לביטחון לאומי הראשון שהביקור הראשון שערך עם כניסתו לתפקיד, זה ביקור ארוך ומיוחד של שני ימים ברחבי הדרום והשר רואה חשיבות גדולה בפתרון הבעיות שם. עם זאת, הבעיות הקשות שנוצרו במשך שנים, לא יוכלו להיפתר בתוך שבוע, או חודש. אלו בעיות קשות שרק בהשקעה ארוכה ומאמצים רבים נצליח להביא תוצאות והשר מחויב לעבוד קשה ולהביא את הפתרונות למען תושבי הדרום ולמען כל אזרחי ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר