מחאת הסטודנטים ברחבי הארץ: "זו לא רפורמה - זו הפיכה"

באוניברסיטת תל אביב, בן גוריון, רייכמן ועוד: הסטודנטים יצאו מהקמפוסים לצעוק • את המחאה מוביל ארגון חדש תחת השם "מחאת הסטודנטים" מדובר בהתארגנות עצמאית ללא זיהוי מפלגתי או ארגוני

הפגנת הסטודנטים ברייכמן

אלפי סטודנטים הפגינו היום (שני) במעל ל14 מוסדות אקדמיים נגד הרפורמות המשפטיות של יריב לוין: נדב זלצברגר ממחאת הסטודנטים, אמר כי "היום הסטודנטים הראו באופן חד משמעי, אנחנו נגד השינוי המשטרי! אנחנו קוראים לממשלה לחזור בה מהרפורמה ההרסנית למערכת המשפט, עצמאותה היא אבן יסוד בדמוקרטיה!".

"נלחמים על הדמוקרטיה": מאות סטודנטים הפגינו נגד רפורמת לוין באוניברסיטת בן גוריון / צילום: יניב זוהר

שיר ליסק, דוקטורנטית לדאטא סיינס, בטכניון, הוסיפה: "אנחנו הסטודנטים והסטודנטיות בטכניון ובכל הארץ רוצים לחיות כאן בשלום ובדמוקרטיה, בשביל זה חייבים להגן על הפרדת הרשויות, ובשביל זה באנו לכאן היום לקחת אחריות על העתיד של כולנו". 

הפגנת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, צילום: דודו גרינשפן

באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע התקיימה הפגנה שקטה יחסית תחת הכותרת "מחאת סטודנטים; נלחמים על הדמוקרטיה". קריאות כמו, "חירות, שיווין, איכות שלטון" במגפון לא כל כך הדליקו את ההמון שהגיע. מנגד ניצבה נציגת תנועת אם תרצו לבדה מחוץ לשער המוסד, לטענת האוניברסיטה היא לא ביקשה לקיים את ההפגנה באופן מסודר קודם לכן.

מחאת הסטודנטים ברייכמן,

במהלך ההפגנה בירושלים עצרה המשטרה ארבעה סטודנטים. מטעם מחאת הסטודנטים נמסר: "אנו מגנים בתוקף את הבריונות של שוטרי ירושלים כלפי סטודנטים המבקשים לממש את זכותם למחות ולהשמיע את קולם נגד ההפיכה המשטרית. נראה שהשוטרים בירושלים החליטו לדכא באלימות מחאה לגיטימית. קשה שלא לתהות בשירות מי פועלת המשטרה נוכח המראות הקשים והאלימות המיותרת שהופעלה נגד סטודנטים שומרי חוק".

התארגנות עצמאית

את המחאה ארגן גוף חדש בשם ״מחאת הסטודנטים״, שפרסם אתמול הודעה לפיה "אלפי סטודנטים ישביתו מחר את הלימודים למשך שעה ויקיימו הפגנות בקמפוסים נגד ההפיכה המשטרית".

לדבריהם במעל לעשרה מוסדות אקדמיים מכל רחבי הארץ, ובהם אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת רייכמן, העברית בירושלים והטכניון הסטודנטים ייצאו משיעורים, ישביתו את הלימודים למשך שעה, בין השעות 12:30-13:30. כאות מחאה נגד ההפיכה המשטרית שמקדמת הממשלה, המאיימת לחסל את הדמוקרטיה, ולפרק את הפרדת הרשויות בישראל.

מחאת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, צילום: מחאת הסטודנטים

את ההשבתה והפגנות המחאה מובילה קבוצת ״מחאת הסטודנטים״, שטוענים כי מדובר בהתארגנות עצמאית ללא זיהוי מפלגתי או ארגוני אחר. לטענתם, "ההשבתה וההפגנות מחר מהוות את יריית הפתיחה למאבק ארוך, נחוש ובלתי מתפשר בהפיכה המשטרית אשר צפוי לכלול פעולות מחאה רבות ומגוונות בתקופה הקרובה בתוך הקמפוסים ומחוץ להם". 

שי רוזנגרטן ראש אגף חינוך בתנועת אם תרצו מסר בתגובה: "חייבים לשים סוף להשתלטות העוינת של בג"ץ על השיח הפוליטי, כפי שאמר יאיר לפיד בעצמו כשהיה שר האוצר. לא תהיה מלחמת אזרחים, העם הכריע ויקבל רפורמה משפטית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר