פעילי שמאל במכתב חריג לאיחוד האירופי: הטילו סנקציות על בעל חווה ישראלי

שורה של ארגוני שמאל פנו לאיחוד האירופי ודרשו להטיל סנקציות אישיות על משה שרביט, בעלי "החווה של משה" בבקעת הירדן • במכתב טענו: "הוא אחד מהדמויות המרכזיות בפרויקט האפרטהייד והטיהור האתני שמבצעת מדינת ישראל בבקעה" • שרביט הגיב: "הם באים לאזור בשביל הפרובוקציה, אין שום קשר בינם לבין זכויות האדם"

בקעת הירדן, צילום: גילי אליהו/ג'יני

ארגוני שמאל פנו היום (שלישי) בצעד חריג לאיחוד האירופי ודרשו להטיל סנקציות על בעל חווה ישראלי בבקעת הירדן, זאת לדבריהם מכיוון שהוא "אחד הדמויות המרכזיות בפרויקט האפרטהייד והטיהור האתני שמבצעת מדינת ישראל בבקעת הירדן".

מאחורי המכתב, שעליו חתומים עו"ד איתי מק והארגונים לוחמים לשלום, מחסום ווטש, תורת צדק, חלונות ואמהות נגד אלימות, עומדת היסטוריה של עימותים חריגים בין משה שרביט, בעל "החווה של משה" ואנשיו, לבין פעילי שמאל. כבר תקופה ארוכה שהן ארגוני שמאל והן ארגוני ימין מפרסמים תיעודים של עימותים במקום, שכוללים קללות משני הצדדים.
כעת בארגוני השמאל עולים מדרגה. במכתב ששלחו לאיחוד האירופי הם דורשים להטיל סנקציות אישיות על שרביט. בין היתר כוללות סנקציות אלו איסור כניסה למדינות האיחוד האירופי ואיסור קשר מסחרי בין עסקים ואזרחים באיחוד האירופי לבין אדם שעליו מוטלות סנקציות מעין אלו.

"מאז קיץ 2020, וביתר שאת לאחר שהקים מאחז לא חוקי המכונה 'החווה של משה' בתחילת 2021, המתנחל משה שרביט הוא אחד מהדמויות המרכזיות בפרויקט האפרטהייד והטיהור האתני שמבצעת מדינת ישראל בבקעת הירדן", הם טוענים במכתבם. "שרביט ושותפיו מטילים טרור על קהילות הרועים הפלשתיניות ומונעים מהן לרעות את צאנן. השיטות של שרביט ושותפיו מ'חוות משה' כוללות הצלפות, יידוי אבנים, איומים לדקור, להכות ולשרוף, שיסוי כלבים, נסיעה עם רכבים לתוך העדרים וביקורים ליליים בקהילות הרועים, כמו גם תקיפות של פעילי זכויות האדם המלווים את הרועים".

משה שרביט אומר בתגובה כי פעילי השמאל הינם גורם מתסיס באזור, וכי כל מטרתם לעורר פרובוקציות. "הם לא באים לאזור בשביל הרועים אלא בשביל הפרובוקציה. הם אך ורק מפריעים במרחב ואין שום קשר בינם לבין זכויות האדם. כשהם באים הבלגן מתחיל, וכשהם הולכים הכל נרגע". באשר לטענות כי הוא ואנשיו פועלים באלימות, אומר שרביט "אני אשמח להוכחות לכל הטענות. אכן יש מקומות שלהם העדרים לא יכולים להיכנס ויש מקומות שהם יכולים לרעות".

שרביט אמר כי אינו מתרגש מהדרישה. "מדובר בקבלני משנה של אירופה שעובדים אצלם. הם האויב מס' 1 של ישראל, יותר גרועים מהערבים. הם באים להציק באופן יום יומי, להתסיס בין הפלשתינים לישראלים ולפגוע בכל קשר נורמלי ושכנות בין הצדדים. מדובר בעוכרי ישראל שרוצים במפלתם של ישראל, אבל נצח ישראל יותר חזקים מכל פרובוקציה. צריך לטפל בהם בשכל, לראות איך פועלים נגדם באופן אקטיבי. הקב"ה יטפל בכולם".

מלוחמים לשלום נמסר: "החווה של משה היא בירת האפרטהייד של בקעת הירדן, משה בנוכחותו באזור ובמעשיו מבצע הפרות בוטות של זכויות אדם והדין הבינלאומי. על האיחוד האירופי לפעול על מנת להגדירו כמפר זכויות אדם ולהטיל עליו סנקציות חמורות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר