רופא נחשד שסיפק למחבל עוגות - וזומן לשימוע

המחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים ומאושפז בביה"ח זכה ב"תנאים מיוחדים" • הדסה: "אנו רואים בחומרה את מעורבותו של המתמחה באירוע, ובימים אלה מתברר המקרה בבירור משמעתי"

המחבל מפונה לביה"ח , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

רופא מבית החולים הדסה עין כרם נחשד שסיפק למחבל המאושפז בבית החולים עוגות של רולדין ופרטי מזון נוספים. שוטרים אשר השגיחו על המחבל, העידו שדרשו מהרופא לחדול מכך, אך זה התעלם. בית החולים ערך תחקיר בעקבות תלונות שהגיעו אליו והרופא זומן לשימוע משמעתי. בהדסה אישרו את הפרטים.

במחלקת כלי דם בביה"ח הדסה עין כרם מאושפז המחבל מוחמד אבו קטאיש בן ה־16, אשר ביצע פיגוע דקירה בירושלים ב־22 באוקטובר ולאחר כשעה נורה בידי שוטר במגרש כדורגל.

הסכין ששימשה לפיגוע, צילום: ללא

תלונות שהגיעו להנהלת בית החולים העידו כי אחד מרופאי המחלקה, ד"ר אחמד מחאג'נה, ניגש לחדרו של המחבל ובניגוד לנהלים סיפק לו עוגות ומיני מתיקה שהזמין מרולדין. כאמור, על פי החשד, הרופא לא שעה להפצרות לחדול מכך. בעקבות כך נפתח נגדו הליך משמעתי.

במהלך מבצע שומר החומות פרסם ד"ר מחאג'נה פוסט עם סמלי תמיכה במאבק הפלשתיני. אביו ואחיו של ד"ר מחאג'נה הם עורכי דין המייצגים, בין השאר, מחבלים ואסירים ביטחוניים, בהם המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. בעבר קיבלו עורכי הדין תעודת הוקרה מפת"ח על תרומתם לאסירים ביטחוניים.

מביה"ח הדסה עין כרם נמסר: "הדסה פועלת בשת"פ מלא עם גורמי הביטחון, כך גם באירוע המתואר. אנו רואים בחומרה את מעורבותו של המתמחה באירוע, ובימים אלה מתברר המקרה בבירור משמעתי".

כתבות נוספות בפרשה: 

סערת "העוגות למחבל": הדסה חוזרת בה מהטענות נגד הרופא | בלעדי

הסתעפות בפרשת הרופא שסיפק עוגות למחבל: שתי עובדות במחלקה קיבלו אחריות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר