ברחה מבעלה - ונורתה למוות; תיעוד: החשוד בירי נמלט מזירת הרצח

רבאב אבו סיאם, אם לשלוש בנות קטנות, נרצחה בזמן שישבה בחצר בית הוריה עם בתה הקטנה על ברכיה • המנוחה הוזהרה על ידי קצין משטרה שלא לשוב ללוד כיוון שהיא בסכנת חיים ממשית • קרוב משפחה: "המשטרה הייתה צריכה לעשות את העבודה שלה ולהגן עליה"

רבאב אבו סיאם. זירת הרצח, צילום: דוברות מד"א

היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפילה במחוז מרכז המשיכה גם הבוקר (רביעי) בחקירת הרצח של רבאב אבו סיאם, אם לשלוש בנות קטנות, תושבת לוד.

אבו סיאם, בתחילת שנות השלושים לחייה, מורה בבית ספר יסודי ובעלת תואר שני בניהול, נרצחה אמש בזמן שישבה בחצר בית הוריה בלוד עם בתה הקטנה על ברכיה. צו איסור פרסום על פרטי חקירה וזהות החשודים, הוטל על החקירה.

אבו סיאם שהתה בחצי השנה האחרונה בבית מוגן בדרום הארץ, לאחר שבעלה איים לפגוע בה בשל הליך הגירושין ביניהם, אשר אמור היה להסתיים בחודש הבא. במשטרה ידעו כי היא מאוימת על ידו, ביקשו ממנה ללכת למקלט לנשים, אך היא סירבה ומשפחתה הסתירה אותה בבית בדרום הארץ.

החשוד נמלט לאחר הירי

בסוף השבוע הובאה רבאב לתחנת משטרת עיירות בדרום הארץ, ושם, בפגישה עם קצין משטרה, הוזהרה שלא לשוב ללוד כיוון שהיא בסכנת חיים ממשית. קרוב משפחה שלה סיפר כי רבאב התגעגעה לבנותיה ורצתה לראות אותן. לכן שבה ללוד, ככל הנראה אתמול בערב.

קטטה פרצה סמוך לזירה הרצח בלוד

במשטרה לא ידעו כי היא שוהה בלוד. רבאב ,כאמור, ישבה בחצר הבית עם בתה הקטנה בת השנתיים וחצי על ברכיה, כאשר אדם הגיע למקום, התקרב אליה וירה מספר כדורים בראשה ובגופה לעיני בתה הקטנה. אמה שהייתה גם היא בחצר באותו רגע, ניסתה לגונן עליה, ללא הצלחה.

"ידעה שהיא מאוימת"

לאחר מכן נמלט היורה מהמקום באמצעות רכב ומצוד נפתח אחריו. "רבאב אהבה מאוד את הבנות שלה, הן היו כל העולם שלה. היה לה קשה מאוד להיות רחוקה מהן. היא התגעגעה אליהן ורצתה לראות אותן כל הזמן", מספר קרוב המשפחה ומוסיף: "המשטרה הייתה צריכה לעשות את העבודה שלה ולהגן עליה".

אביה של רבאב, מוחמד אבו סיאם, אמר הבוקר בריאיו לרדיו 103FM כי זה היה רצח מתוכנן היטב. "מישהו נכנס, עבר את הרכב שלי, את החניה, נכנס לתוך החצר. דפק בה שישה כדורים בראש ועוד שלוש בצד". הרוצח לדבריו, היה לבוש שחורים ורעול פנים. עוד אמר כי בעלה בנפרד מתגורר בסמוך.

בתגובה לרצח של רבאב, אומרת הבוקר עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת ההנשים בישראל: "הלב מתרסק לרסיסים. רבאב ידעה שהיא מאוימת, נאלצה לשהות במקלט ועדיין לא היו בידי המדינה הכלים להציל את חייה. מדינת ישראל חייבת להחליט שהטיפול במגפת רצח הנשים הוא בעדיפות ראשונה ומידית ולקדם מהר ככל שניתן את כל האמצעים והתוכניות למיגור האלימות, פעול להחמרת הענישה והאכיפה ולהעביר בקריאה שניה ושלישית את חוק הפיקוח האלקטרוני".

יו"ר נעמת, חגית פאר: "האלימות נגד נשים בישראל היא לא פחות ממכת מדינה. הדיווחים לפיהם מדובר במקרה שהיה ידוע לרשויות ובאישה מאוימת מחדדים את גודל המחדל והפער בין המציאות לטיפול המדינה בנושא. הכל תקוע, גם חוק הפיקוח האלקטרוני, שיכול לסייע בחלק מהמקרים למניעת סוף טראגי שכזה, לא עבר עדיין בקריאה שניה ושלישית בשל כיפופי ידיים פוליטיים".

ממשטרת ישראל נמסר:
משטרת ישראל מתייחסת במלוא כובד הראש ומטפלת בכל תלונה או מידע שנוגע לאלימות במשפחה בכלל ואלימות בין בני זוג בפרט, כשתיקי החקירה מנוהלים באופן מקצועי ויסודי, בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים וגופי הטיפול והרווחה הרלוונטיים. במקרים של חקירת מקרי אלימות בין בני זוג, פועלת המשטרה בכל הכלים המצויים ברשותה מכוח החוק, הכל בהתאם לנסיבות המקרה, בכלל זה מעצר והליכי מעצר עד תום ההליכים, כתבי אישום והוצאת צווי הרחקה נגד חשודים, וכלה במתן מענה משלים להגנה על קורבן העבירה בשיתוף גורמי הרווחה.
אשר לאירוע הרצח, משטרת ישראל פעלה בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לשמור על חייה של המנוחה לרבות מינוי איש קשר אישי עבורה, הורדת ישומון מצוקה, תדרוך פרטני להתנהלות בחיי היום יום, הבאתה בפני בית משפט שיורה על שהותה בבית מוגן ועוד. נדגיש כי המשטרה לא עודכנה בחזרתה של המנוחה לבית הוריה.

השתתף בהכנת הידיעה: אבי כהן 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר