האם בית המערה בחוף סידני עלי בהרצליה יפונה?

המשרד להגנת הסביבה הוציא מכתב התראה שבו הוא דורש מניסים כחלון, המתגורר במקום מזה כ-45 שנים, לפנות את המקום • לטענת המשרד, על עיריית הרצליה ועל כחלון לפנות את המקום שכן הוא פועל ללא היתרים: "הבנייה במתחם, הכולל יותר מ-50 חללים ופתחים שנחפרו במצוק עצמו, גורם לפגיעה אנושה במצוק הכורכר הטבעי ומהווה סכנה לציבור ולחיי אדם"

ביתו של ניסים כחלון בחוף סידני עלי בהרצליה, ב-2014, צילום: לירון אלמוג

המשרד להגנת הסביבה הוציא היום (ראשון) התראה לעיריית הרצליה וכן לניסים כחלון, שמאייש מזה כ-45 שנים את בית המערה בחוף סידני עלי, בדרישה לפנות את המקום ולאטום אותו במילוי טבעי המתאים למצוק הכורכר.

בהודעה של המשרד נכתב כי "היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה הוציאה התראה לאדם המתגורר במתחם מערות במצוק הכורכר בחוף סידני עלי, לעיריית הרצליה ולרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להסרת הפגיעה ולסגירה של מתחם המערות והחפירות שבחוף. זאת, בגין הפרה מתמשכת של חוק שמירת הסביבה החופית ופגיעה חריפה במצוק החופי ובמעבר הציבור בחוף. המתחם ממוקם מטרים ספורים מקו החוף וכולל מבנים על הקרקע, על רצועת החוף, על מצוק הכורכר הטבעי וכן מבנים מתחת לקרקע ובתוך המצוק. המבנה כולל יותר מ-50 חללים ופתחים שנחפרו במצוק עצמו, וגורם לפגיעה אנושה במצוק הכורכר הטבעי והמסלע המצוי ברצועת החוף".

ביתו של ניסים כחלון בחוף סידני עלי בהרצליה, ב-2014, צילום: לירון אלמוג

לטענת המשרד, המתחם "פוגע במעבר החופשי של הציבור בחוף הים וחוסם את מלוא תחום החוף לשימוש הרוחצים בים. כמו כן, בין היתר, המתחם גורם לפגיעה במערכות האקולוגיות המתקיימות בסביבה החופית; לפגיעה בקו המגע בין הים ליבשה ושינויו; לפגיעה בזרימה ובתנועה הטבעית של החול החופי ומי הים; לגרימת סיכון או נזק לאזורי מחיה של מיני צומח או בעלי חיים ולרבייתם בסביבה החופית וכן לפגיעה בנוף הייחודי של הים".

עוד נכתב כי "על פי חוות דעת של מהנדס מבנים מסוכנים, כל הבנייה במתחם מהווה סכנה לציבור ולחיי אדם, שכן הקרקע בחלקה לא יציבה ובחלקה קורסת. עוד הדגיש המהנדס כי המתחם כולל גם תשתיות חשמל ותקשורת, ביוב, מים, וכן באר מים מתוקים שנחפרה בחוף בעומק 10 מטרים – הכל ללא היתרים ושלא על פי כל דין".

תגובת עיריית הרצליה תפורסם לאחר שתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר