בעקבות תקיפת הרוקחת: בתי המרקחת של כללית יושבתו בראשון

העובדת הותקפה ע"י אחד המטופלים ונחבלה בידה • גורמים במקצוע מתריעים שמעשי התקיפה כנגד הצוותים הולכים ומתרבים • יו"ר איגוד הרוקחים: "האירועים האלה הולכים ומצטברים והופכים למכת מדינה"

החבלה שהמטופל גרם לידה של הרוקחת

מחאה נגד האלימות הגוברת נגד עובדי הציבור והרפואה: איגוד הרוקחים הודיע היום (שישי) על שביתה בת יום שתתקיים ביום ראשון הקרוב בכל בתי המרקחת של שירותי בריאות כללית ברחבי הארץ. האיגוד החליט על השביתה כצעד מחאה, לאחר שאתמול הותקפה מנהלת בית מרקחת ע"י אחד המטופלים. הרוקחת הובהלה באמבולנס לבית החולים שם גובסה ידה.

באיגוד מתריעים שמעשי התקיפה כנגד הרוקחים הולכים ומתרבים. יו"ר האיגוד, שימי הללי, אומר כי "לא יעלה על הדעת שרוקחת או רוקח יגיעו לעבודה מבלי להיות בטוחים שהם יחזרו הביתה בשלום. האירועים האלה הולכים ומצטברים והופכים למכת מדינה. גם הנהלת הכללית וכל הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר חייבים לתת על כך את הדעת. אנחנו מקווים שצעד המחאה שלנו יגרום להם להתחיל להתעורר".

עובדי בתי המרקחת הם לא היחידים שמתמודדים עם בעיית האלימות שמופנית כלפי עובדי ציבור. כזכור, בשבוע שעבר, מזכירות ההסתדרות הרפואית פתחה בשביתה כללית בת יומיים, בכל בתי החולים ובמרפאות והעבודה התקיימה מתכונת שבת בלבד. העיצומים נפתחו לאחר שרופאה הותקפה ע"י קרוב של מטופל במוט ברזל שפצע אותה בראשה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, נימק אז את הצורך לשבות: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר