כאוס בחברת הדואר בפריפריה: "אין תקציב"

סנונית ראשונה: תושבי מטולה זועמים לאחר שהסניף במושבה נסגר • חברת הדואר: "כחלק מתוכנית ההבראה הנרחבת, השירות מונגש דיגיטלית"

המכתבים שנערמים בסניף הדואר, צילום: עידן אבני

הרפורמה בשוק הדואר, שמוביל שר התקשורת יועז הנדל, מביאה לסגירת סניפי דואר בפריפריה מחוסר כדאיות כלכלית.

רק בחודש שעבר התבשרו תושבי מטולה שסניף הדואר הצפוני בארץ ייסגר והתושבים יצטרכו לנסוע לקריית שמונה כדי לשלוח מכתבים ולקבל שירותי דואר. בדואר התחייבו שהתושבים ימשיכו לקבל מכתבים לתאי החלוקה. אולם, מתברר שנוסחה שנקבעה בדואר מקצה לספק השירות ארבע שעות שבועיות לחלוקת מכתבים. לטענתם, הזמן הזה מספיק. בפועל, התושבים זועמים לאחר שהמכתבים נערמים ואינם מגיעים ליעדם.

התושבים זועמים, צילום: דוברות דואר ישראל

מנגד, במשרד התקשורת טוענים כי שירותי המכתבים עוברים דיגיטציה, ורק מעט מהמכתבים מגיעים בדואר, ויותר בדרכים אלקטרוניות, אלא שבפועל זה לא קורה, וגם בדואר מסבירים שעד שיתקבלו מכתבים בדואר האלקטרוני יעבור זמן.

"הדואר עבר שינויים" 

תושב שפנה ליוסי גבע, האחראי לדואר במטולה מטעם חברת דואר ישראל, שמע את הטענות הבאות: "הדואר עובר שינויים. בהוראת משרד התקשורת הדואר מצמצם את ימי החלוקה. מה שקורה במטולה זה שהסוכנת ביקשה לסיים כי לא משתלם לה. הדואר סוגר סוכנויות בכל הארץ, והמצב הזה קיים בכל הארץ, ומה שנשאר זה רק חלוקת הדואר. החלוקה היא פעמיים בשבוע, כשהדואר מתקצב כל פעם שעתיים". 

מוטי שפושניק, תושב מטולה, פנה אף הוא לדואר ולא קיבל תשובות. "היו צריכים להגיע אלי מכתבים מהביטוח הלאומי לפני שלושה שבועות. אמרו לי בדואר שיש פיגור גדול והם לא מצליחים להדביק את הפער כי אין תקציב. מדובר בכסף שאני אמור לקבל. זה גורם לי נזק אדיר ואני שוקל לתבוע את הדואר".

תגובת דואר ישראל: "חברת דואר ישראל מחלקת מכתבים פעמיים בשבוע לכל הפחות בכל הארץ בהתאם לתנאי הרישיון, זאת למרות הירידה הדרמטית והמתמשכת בתעבורת המכתבים בעשור האחרון. כחלק מתוכנית ההבראה הנרחבת שנועדה לייצב את החברה פיננסית, ולאפשר שירות מתקדם מונגש דיגיטלית, ומותאם יותר למציאות ולצרכים המשתנים, תבוצע התאמה גם לתדירות חלוקת המכתבים בכל הארץ". ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר