"איפה נגור, במלונה?": מחאת הדיור חוזרת - הפעם מאזור מפתיע

לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן אשר הצביע על התייקרות נוספת במשק, ניצנים חדשים של מחאת האוהלים משנת 2011 נראים כעת בפריפריה • "אם המדינה לא תיקח אחריות - האוהלים יהפכו לעמדות קבע"

זה חוזר? מחאת האוהלים בפרדס חנה, צילום: מישל דוט קום

11 שנים לאחר מחאת הדיור הגדולה של שנת 2011, נראים ניצנים חדשים של חזרת מחאת האוהלים. המחאה מתחילה דווקא בפריפריה, בפרדס חנה, ולא בתל אביב בשדרות רוטשילד. מתחם האוהלים הוקם אתמול (רביעי) בוואדי במרכז פרדס חנה, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן אשר הצביע על התייקרות נוספת במשק. פעילי המחאה אומרים כי זו תחילת המחאה לקראת המחאה הגדולה בחודשי הקיץ.

כמה משפחות עברו להתגורר במתחם באוהל, כמחאה על העלייה הגדולה במחירי השכירות ומחירי הדירות. במתחם נתלו שלטים עליהם נכתב: "די לחזירות", "נגמר האוויר, תנו לנשום", "הכל עולה", לאן עוד נגיע?", "בית = ביטחון", "דיור או גן ילדים", אנחנו בוואדי, ואתם?" על אחד האוהלים נכתב: "יקר פה".

"יקר פה", האוהלים בפרדס חנה, צילום: מישל דוט קום

אלון בן עטיה אמר: "בעל הדירה פנה אליי ואמר שהוא מעלה את שכר הדירה מ-3,000 שקל ל-4,800. זו יחידת דיור של סלון וחדר. אני גרוש עם ילדה ומשלם מזונות. אין לי אפשרות לעמוד בשכר דירה כזה. זה לא רק הדיור, הכל עלה".

גבריאל בן יאיר אמר: "אי אפשר למצוא דירה במחיר שפוי. המחירים מוגזמים. זה לא תל אביב פה ובעלי דירות דורשים שכירות של שש אלף שקל. זה חסר פרופורציה. דירות שעלו פה 2,500 שקל קפצו לחמש וחצי וגם שש אלף. זה לא הגיוני".

"מחירים לא הגיוניים". מחאת הדיור, צילום: מישל דוט קום

מור כהן באה לתמוך במוחים: "אני מזועזעת מהמצב. המחירים בפרדס חנה עלו ב-50 אחוז. זה מטורף. איפה נגור? במלונה? זה לא נורמלי".

יצחק שבתיוב אמר: "אם לא נשנה את סדרי העדיפויות במדינת ישראל, האוהלים יהפכו לעמדות קבע. אם המדינה לא תיקח אחריות אנשים יקרסו. מחירי הדיור הפכו למפלצת. אנחנו שליחים של כל העם הזה. רוצים שהמערכת תבין שיש פה בעיה קשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר