אלוף במיל' דורון אלמוג נבחר ליו"ר הבא של הסוכנות היהודית

מפקד פיקוד דרום לשעבר קיבל את כל עשרת הקולות בוועדת הבחירה • מינויו של אלמוג, חתן פרס ישראל, יאושר בחודש הבא על ידי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית • הוא ייכנס לתפקיד בספטמבר הקרוב ויכהן במשך ארבע שנים • לאחר בחירתו אמר: "נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה" • שר החוץ לפיד: "האיש הנכון והראוי" • הנשיא הרצוג בירך: "כישוריו יצעידו את הארגון קדימה"

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג, צילום: אורן בן חקון

ועדת הבחירה לראשות יו"ר הסוכנות היהודית התכנסה היום (חמישי) ובחרה באלוף במיל' דורון אלמוג ליו"ר הבא של הסוכנות. מינוי יאושר בחודש הבא בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית. אלמוג צפוי להיכנס לתפקידו במהלך ספטמבר 2022 והוא יכהן במשך ארבע שנים. 

אלוף במיל' אלמוג, בן ה-71, שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום (2000-2003). אלמוג הקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן אשר נקרא על שם בנו ערן, אשר נפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות (2006), כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב. אלמוג הוא חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2016) ויו"ר ועדת פרס ביטחון ישראל (2022).

הבחירה תובא לאישור חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להיערך ב-10 ביולי בירושלים, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם. ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית מורכבת מהמנהיגות הבכירה בתנועה הציונית ובעולם היהודי וכוללת נציגים של ההסתדרות הציונית העולמית, נציגים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ונציגים של קרן היסוד.

יו"ר הסוכנות הנבחר דורון אלמוג, לצד יו"ר הסוכנות בפועל יעקב חגואל, צילום: הסוכנות היהודית

לאחר בחירתו אלמוג אמר: "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

כזכור, לאחר בחירתו של יצחק הרצוג, שהיה יו"ר הסוכנות היהודית, לנשיא מדינת ישראל לפני כשנה, לא נמצא מועמד שקיבל את תמיכתם של חברי ועדת הבחירה. במהלך השנה החולפת יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מכהן גם כיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית עד למציאת יו"ר קבוע.

לפיד: "אלמוג הוא מופת ודוגמה לאהבת הארץ והאדם"

לאחר ההודעה על היבחרו של דורון אלמוג לתפקיד יו"ר הסוכנות, בכירי הממשלה בירכו אותו ואיחלו לו הצלחה בכהונתו. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים. אני מאחל לדורון הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר: "מברך את חברי אלוף (מיל') דורון אלמוג, חתן פרס ישראל של הסוכנות היהודית, על החלטת ועדת הבחירה למנותו לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאוד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה". 

שר החוץ יאיר לפיד בירך: "מברך את חברי הטוב, אלוף (במיל') דורון אלמוג על בחירתו פה אחד ליו״ר הסוכנות. אדם שתרומתו לחברה הישראלית היא מופת ודוגמה לאהבת הארץ ואהבת אדם באשר הוא אדם. דורון אתה האיש הנכון והראוי, אני בטוח שתמלא את התפקיד בשליחות וגאווה ותביא לקירוב לבבות ואחדות בעם היהודי. בהצלחה!". 

שם נוסף שהוזכר בוועדה כאפשרות למינוי לתפקיד הוא של פנינה תמנו-שטה, שרת העלייה והקליטה. השרה אמרה לאחר מינויו של אלמוג: "מברכת את האלוף דורון אלמוג על מינויו ליו"ר הסוכנות היהודית. אנו בתקופה חשובה של עלייה במספר העולים החדשים מכל רחבי העולם. בטוחה אני כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העלייה והקליטה של הממשלה".

שר התפוצות נחמן שי בירך על מינוי יו"ר הסוכנות: "ברכות לאלוף במיל' דורון אלמוג על המינוי ליו"ר הסוכנות היהודית. מצפה להמשך עבודה משותפת וקידום מיזמים ורעיונות, לטובת העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות. בהצלחה גדולה".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, העומד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד".

יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל, אמר: "אני מברך על בחירתו של אלמוג כיו"ר החדש של הסוכנות היהודית ובטוח שהוא יקדם את המשימה החשובה הניצבת בפנינו לשמור את העם היהודי מחובר זה לזה ולישראל. אני גם מודה לכל חברי ועדת המינויים על מחויבותם להליך הוגן ומכבד". 

עמותת "עדי", שאלמוג עמד בראשה, בירכה אותו לאחר המינוי: "דורון, אשר מקדיש את מיטב שנות חייו, לטובת חיזוק חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל והחברה הישראלית, מתוך תחושת שליחות אמיתית, אהבת הארץ ובמסירות עד אין קץ, פעל וממשיך לפעול בכל עת בעשייתו הרבה לתיקון עולם ולמען אנשים עם מוגבלויות ולשילוב ראוי של אוכלוסיות החלשות ביותר בחברה שלנו. דורון פועל יחד עם רעייתו דידי, למען העלאת המודעות הציבורית לאתגרים ולקשיים עמם הם מתמודדים, תוך מאבק בלתי מתפשר להביא להשתלבותם המלאה ומיטוט החומות הגבוהות של סטריאוטיפים והדעות הקדומות. כאשר לאורך כל הדרך, רוח "תיקון עולם" היא זו שמובילה אותו והאמונה כי עוצמת השרשת האנושית נמדדת ביחסה אל החולייה החלשה שלה".

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", אמר: "אני סמוך ובטוח כי דורון ימשיך לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות, בגאווה וענווה המאפיינת אותו כפי שעשה זאת בעוצמה, ברגישות ובמסירות עד היום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר