צפו: זה דג הטונה הגדול ביותר שנתפס בישראל

המסעדן אודי רומנובסקי רכש את הדג במשקל של 210 ק"ג ובשיחה עם "ישראל היום" הוא מספר: "מדובר בזן איכותי מאוד" • וכמה עולה מנה? התשובה בפנים

דג הטונה הענק, צילום: יהושע יוסף

המסעדן אודי רומנובסקי קנה השבוע את דג הטונה הכחול הכי גדול שנתפס אי פעם בישראל. מדובר בדג במשקל של 210 ק"ג ובאורך של כשני מטרים. בשיחה עם "ישראל היום" הוא מספר לנו כמה פיות הוא יצליח להאכיל בזכות הדג הענקי וגם כמה נשלם למנה אחת.

"רכשתי את הדג הענקי הזה מספק הדגים שלנו ואכן מדובר בדג ענקי, קשה בכלל להסביר כמה הוא גדול", אומר רומנובסקי ומוסיף: "יש לי שתי מסעדות שאני מגיש בהן סושי וסשימי, והדג הזה יספק בבת אחת אוכל לכ-800 איש".

לכמה ימים מספיק הדג הזה?

"כל הבשר של הדג מספיק לעד 3 ימים, אחרי כן כבר לא משתמשים בו", מספר רומנובסקי. "אני בכל מקרה אפלט את הדג היום אחרי שיצלמו אותו, ואז יישארו כ-150 ק"ג של בשר לשתי המסעדות שלי". "אגב", הוא מוסיף. "בדג כזה גדול יתכן גם שיש באזור הבטן בשר פילה - זה בשר שמן יותר שהוא המנה הכי טובה שיש בדגי טונה".

אודי רומנובסקי ועובדיו מחזיקים בדג הטונה הענק. "יאכיל 800 סועדים", צילום: יהושע יוסף

אודי מוסיף כי "בחודשים מאי עד יולי יש בחופי הארץ דגי טונה כחולים שהדג הזה שייך אליהם. ממדובר בזן טונה איכותי מאוד וטעים מאוד". וכמה עולה התענוג? "מנה עולה אצלי בין 30-45 שקלים", מציין רומנובסקי. "מדובר במחיר שווה לכל נפש. אני מזמין את כולם לאכול מהטונה הענקי הזה בשתי המסעדות שלי ניני צ'ו - פתח תקווה וניני האצ'י - תל אביב. המסעדות כשרות כך שכל הציבור יכול להגיע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר