ממצאי משרד הרווחה על הרעלת המזון: מקור הבעיה בבשר טחון

נציגי משרד הרווחה הגיעו לבית דפנה, מקורבים לדיירים ביקרו אותם ודרשו לבצע חקירה יסודית • אמא של דיירת: "איפה היה הפיקוח ואיפה היו האחראים"

היו במצב רפואי מורכב? בית דפנה בחולון, צילום: יהושע יוסף

בעוד נציגי משרד הרווחה הגיעו היום (שלישי) לבית דפנה בחולון, שם דווח על מותם של שלושה דיירים ממה שנראה כהרעלת מזון, המשפחות המשיכו להגיע למוסד כדי לבקר את בני משפחתם ודרשו, מי יותר ומי פחות, לבצע חקירה עמוקה ויסודית "ולא לטייח". בתוך כך, מנכ"לית משרד הרווחה סיגל מורן סיפרה כי מקור ההרעלה היה בשר טחון. 

בהודעה של מורן נכתב: "הארוע ללא ספק נורא ואיום אבל, רוצה לעדכן אתכם שבשונה מארוע בני ציון (ומאיך שהדברים מוצגים בתקשורת). מדובר במסגרת שע"פ כל מה שבדקנו מתנהלת בצורה טובה, לא ידוע על ארועים חריגים או בעיות בהתנהלות. ע"פ הממצאים שהגיעו הבוקר מדובר בהרעלת מזון שמקורה בבשר טחון. לא ידוע (וכנראה שגם לא ניתן יהיה לדעת) אם זה הגיע עם הבשר או נגרם מטיפול לא נכון. למטבח יש אישור משרד הבריאות. שלושת הדיירים שנפטרו היו במצב בריאותי מורכב ולכן רמת הרגישות שלהם למרבה הצער הייתה גבוהה. אנחנו במסגרת, בודקים ומטפלים וכמובן גם מתמודדים עם התקשורת".

כבר בשני בערב הגיעו למקום קרובי משפחה של מספר דיירים ודרשו להכנס ולראות את קרוביהם והם נענו בחיוב. אחרים הניחו מחוץ לכניסה נרות נשמה לזכר הנפטרים. היום, דיווח בית החולים וולפסון על הגעת שלושה דיירים מהמקום עם סימני הרעלה. שניים הגיעו בשני בערב ואחת בלילה שבין שני לשישי. שלושתם מאושפזים ומצבם יציב.

מאז שעות הבוקר המשיכו קרובי המשפחה כאמור להגיע למקום. שלמה מילר, שבתו בת ה-39 היא דיירת במוסד קרא לביצוע חקירה מקיפה. "יש פה תקלה חמורה שהובילה לשלושה מתים ועשרות חולים. אני מאמין במערכת שתבדוק מה קרה כי זו תקלה קשה ואי אפשר לטייח את זה. עד שני בערב לא ממש ידענו מה קרה עד שהודיעו לנו. אנחנו מחכים לתוצאה של הבדיקה. אני רוצה אבל שלא יעשו עליהום על המקום אני אישית והבת שלי קיבלנו כאן יחס טוב, אבל צריך לבדוק מה קרה".

אמא של דיירת נוספת ציינה כי לא מעט מקרובי המשפחות נמצאות לצד החוסים ובודקות את מצבן. "פעם ראשונה שנתקלים במקרה כזה כאן. אני מקווה שהכל יהיה בסדר. חשוב לנו שהחקירה תספק תשובות. איפה היה הפיקוח ואיפה היו האחראים".

אחד מקרובי המשפחה, מהמאושפזים בוולפסון, דרש תשובות לגבי האם היה איחור בפינוי מרגע שהתגלתה ההרעלה אצל בן משפחתו "אני לא ידוע הרבה. אבל חשוב לי להבין האם היה צריך לפנות קודם ולא פינו עד שהמצב הדרדר. אם כן זה חמור מאוד".

ארגון אקים פרסם הודעה לפיה הוא מלווה בהתנדבות את ועדי ההורים במעונות ברחבי הארץ באמצעות ועד ההורים הארצי הפועל באקים (אקים לא מפעילה מעונות). בהתאם, אגף הסנגור הקהילתי באקים וועד הורים ארצי לדיור התומך וכן הורים מסניף אקים חולון וראשל"צ, מלווים את וועד המעון ואת המשפחות בשעתם הקשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר