הנערה שעל פי החשד סורסרה על ידי אימה: "גרמה לי לטעון שאני בת 21"

נמשכת חקירת המקרה המזעזע, שבו אם שידלה גברים לשכב עם בתה בת ה-15 • האם טוענת: "ידעתי שהבת נפגשת עם גברים, אך לא ידעתי על התשלום" • בעיריית אור יהודה, שם גרות השתיים, טוענים: "הזהרנו מפני האמא"

פרטים חדשים ממשיכים להיחשף במסגרת חקירת המקרה המזעזע שנחשף היום (שלישי) באור יהודה, בו על פי החשד סורסרה בת 15 על ידי אימה לשכב עם גברים תמורת כסף. במהלך דיון הארכת מעצרה של האם, טען נציג המשטרה כי הילדה התחזתה לבת 21, וזאת בגיבויה של אימה. נציגה של האם, עו"ד אלפסה מהסנגוריה הציבורית, טען שהאם לא ידעה שביתה עוסקת בזנות.

על פי עורך הדין, האם "ידעה שבתה נפגשת עם גברים כחלק מהחיים החברתיים שלה - אך לא ידעה שמדובר היה בזנות". עו"ד אלפסה ציין כי האם משתפת פעולה עם החקירה, וכי מדובר במשפחה שמתמודדת עם קשיים חברתיים. במהלך הדיון אמרה האם: "הבת שלי נפגשת כל הזמן עם גברים - לא סרסרתי בה. איזו בושות עושה לי המשטרה, אני לא לקחתי שקל. לא סרסרתי בבת שלי, תבדקו את חשבון הבנק שלי".

השופט אהרן האוזרמן אמר שמעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה ובהתחשב בחשדות ובהיקף העבירות בהן נחשדה החשודה, והאריך את מעצרה של האם בארבעה ימים, מחשד למסוכנות מצדה ומחשד לשיבוש הליכי משפט. לאחר החלטת השופט האם החלה לבכות וסירבה לצאת מהאולם והשוטרים במקום הוציאו אותה בכוח.

בעיריית אור יהודה טענו כי המשפחה היתה מוכרת לרשויות הרווחה, ואף נעשה ניסיון להוציא את הילדה מהבית. עוד היא הוסיפה כי המקרה היא רואה את המזעזע בחומרה רבה, וכי מדובר ב"כתובת שהייתה על הקיר".

"מזה מספר שנים מלווה העירייה את המשפחה. לפני מספר חודשים פנינו לבית המשפט בהמלצת גורמי הרווחה והעובדים הסוציאליים בעירייה כדי שלא לאפשר את חזרתה של הילדה הביתה מהמסגרת שבה שהתה והגנה עליה. לצערנו הרב, החליט בית המשפט שלא לקבל את עמדתנו. הגורמים המטפלים בעירייה סברו שההחלטה שהתקבלה שגויה, תמהו לפשר החלטת בית המשפט, ואף הביעו את העמדה הזו אל מול השופט. משחזרה הנערה אל הקהילה, פעלו הן באגף לשירותים חברתיים וקהילתיים והן באגף החינוך לשילובה של הנערה.

"מקרה זה חייב להדליק נורה אדומה למערכת המשפט שעליה להיות קשובה לאנשי המקצוע, האנשים שמלווים ביומיום את המשפחות, מכירים היטב את חוזקותיהם וחולשותיהם, ויש בידם למנוע את המקרה הבא. בהנחיית ראש העיר, ליאת שוחט, ימשיכו גורמי הרווחה והחינוך בעירייה ללוות את הנערה ולסייע בכל מה שיידרש", נאמר מטעם העירייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר