מלול בדיון האחרון בבית המשפט // צילום: אורן בן חקון

פרשת מיכל סלה: אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות

בית המשפט המחוזי בי-ם הרשיע את מלול ברצח אשתו בסעיפים שדרשה התביעה • בשלב הטיעונים לעונש, הפרקליטות צפויה לבקש מאסר עולם • "הילדה תגדל ותדע הכל - והיא תתמוך באמא שלה", אמרה לילי בן עמי, אחותה של מיכל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את אלירן מלול (37) ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה. "אלירן מלול לא צריך לראות אור יום", אמרה לילי בן עמי, אחותה של מיכל, לפני תחילת הדיון. השופטים ארנון דראל, אלי אברבנל וחיה זנדברג הרשיעו אותו בסעיפים שדרשה התביעה. בשלב הטיעונים לעונש, הפרקליטות צפויה לדרוש מאסר עולם.

לאחר הכרעת הדין משפחתה של סלה צעקה לעבר מלול "רוצח עלוב". עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של סלה ז"ל, מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, סיפרה: "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל ז"ל עינוי דין וסבל, כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם.

"לכל אורך המשפט הפלילי, הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראיות, שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים. היא נמצאה מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, ועשרות דקירות בכל חלקי גופה לצד סימני חנק על צווארה.

"הזוועה הזאת התרחשה בביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו המרחב - ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה. היום הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם, והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות, באכזריות מיוחדת'.

"סעיף אישום זה, שבו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בנסיבות מחמירות היא צודקת ומתבקשת".

השופט ארנון דראל אמר: "כבת 32, הייתה מיכל סלה ז"ל בעת שהנאשם גדע את חייה. אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאותה היא אהבה מאוד - הייתה מוקפת במשפחה רחבה וידידים רבים, שאהבו והעריכו אותה. בטרם-עת באו חייה של מיכל לקיצן, כשברקע המעשה קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה, וחוסר יכולתו להשלים עם ההחלטה להיפרד ממנו.

"למרבה הצער, אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עם עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בן זוגה. לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל ז"ל, בני המשפחה, חבריה וידידה הרבים". הוא הוסיף בתום הכרעת הדין, כי "דבר לא יחזיר את מי שאיננה עמנו עוד. תקוותנו כי ההכרעה תתרום למאבק באלימות נגד נשים".

לילי בן עמי, אחותה של מיכל, אמרה אחרי הדיון: "עד היום הוא לא מוכן להגיד לנו מה קרה לילדה - אנחנו לא יודעים מה עבר עליה. היא תגדל והיא תדע הכל, והיא והיא תהיה גאה באימא שלה".

הנאשם בבית המשפט היום, צילום: אורן בן חקון

בסיכומי ההגנה טען מלול לאחריות מופחתת ברצח, מכיוון שלדבריו המעשה בוצע לאחר התעללות ממושכת מצד אשתו, בזמן שהוא היה שיכור. כתב האישום שהוגש נגד מלול בנובמבר 2019, מייחס לו רצח בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, באוקטובר 2019 השתתפה סלה בהעצמה נשית, בזמן שמלול השגיח על בתם המשותפת. בשעה 01:20 תקף אותה מלול ופצע אותה בראשה. הוא הצטייד בסכין מטבח, ובעוד היא מדממת גרר אותה מחדרה של הילדה, ודקר אותה עוד כ-11 פעמים, תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו ללא הועיל.

אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות, צילום: אורן בן חקון

"היא דקרה אותי מספר פעמים, היא השקתה אותי בוויסקי ונרדמתי", אמר בעדותו בחודש פברואר האחרון, כשהתייחס לוויכוח שהוביל לרצח. "היא הכתה אותי בעבר, אמרה לי שצריך לנקות את הבית, ועניתי שאני עייף ואין לי כוח, אז היא נתנה לי סטירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו