"אכיפה בררנית": אופיר לוזון מערער על הדחתו משירות מילואים בעקבות "סרטון ההמרדה"

אחרי שנחקר בחשד למרי ואי קיום הוראות, הוחלט על הפסקת שירותו במילואים של לוזון • כעת, עורך דינו שי גלילי מערער על ההחלטה: "כאשר מעניקים לאחד את האפשרות להגן על עצמו ולמסור את גרסתו ושוללים זאת מהאחר - נפגם עקרון שלטון החוק"

סרטון ההמרדה. אופיר לוזון מערער על הדחתו. צילום: ללא

ההדחה ממילואים - והערעור: אחרי שנחקר בהמשך ל"סרטון ההמרדה" בחשד למרי ואי קיום הוראות, הוחלט על הפסקת שירותו במילואים של אופיר לוזון. כעת, עורך דינו שי גלילי מערער על ההחלטה.

״לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ״ל״: חלק מסרטון ההמרדה של אופיר לוזון

"ראשית, החלטת ההדחה התקבלה מבלי שנערך שימוע ללוזון, לא בעל פה ולא בכתב, ולא ניתנה לו כל הזדמנות לשטוח את גרסתו בפני הגורם שקיבל את ההחלטה", טוען עו"ד גלילי המייצג את לוזון, ומוסיף כי ללוזון נודע על דבר ההחלטה בעל פה, ללא כל הנמקה או פירוט כיצד התקבלה ההחלטה.
 
 
הודח ומערער. אופיר לוזון, צילום: רשתות חברתיות
 
עוד הוא מוסיף כי מי שקיבל את ההחלטה על ההדחה, נמנע מלשקול את כלל השיקולים הרלוונטים, כמו למשל, עצם העובדה כי לוזון הוכרז לאחרונה כ"מצטיין גדודי" במסגרת תפקידו ביחידה, וטענה כי הדחתו יוצרת "אכיפה בררנית" בינו לבין אחרים (מצד אחר של המפה הפוליטית): "כאשר מעניקים לאחד את האפשרות להגן על עצמו ולמסור את גרסתו ושוללים זאת מהאחר השווה לו, נפגם עקרון שלטון החוק".
 
"אכיפה בררנית": עו"ד שי גלילי, צילום: שלי גרינברג
 
"מעבר לעובדה כי עצם ההפליה בין מרשי לבין כלל האחרים הקוראים לסרבנות מהצד השני שבמתרס הפוליטי, הביאה גם לתחושת תסכול והשפלה של ממש", כותב עו"ד גלילי. "לאור הטיעונים הנני מבקש לקבל את ערעורו של מרשי על החלטת הדחתו".
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר