איומים, הלבנת הון וניהול בתי הימורים: כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים

כתב אישום הוגש נגד אשר ברכה אשר הקים וניהל 11 בתי הימורים ברחבי הארץ • שלושה נאשמים נוספים בכתב האישום, אחת מהן - אימו של העבריין ערן חייא • בתי ההימורים נסגרו לאחר פשיטה משטרתית אך נפתחו מחדש על ידי הנאשם במקומות אחרים

הקורבן, בעל עסק לא חוקי של הימורים. צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי)  לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אשר ברכה (64), אשר הקים וניהל 11 בתי הימורים לא חוקיים ברחבי הארץ, תוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון. מכתב האישום עולה כי במשך השנים היקף ההכנסות של הנאשם  עמד על למעלה מ-35 מיליון ש"ח.

שלושת הנאשמים הנוספים בכתב האישום הם סופיאן ג'רשוי (55), ליאורה חייא (63) ועלאא אלמאג'רבה (32), שמואשמים בכך שסחטו ואיימו, כל אחד לפי חלקו, על אחד משותפיו העסקיים של ברכה בניהול בתי ההימורים.

עסק של הימורים לא חוקים באזור המרכז, צילום: דוברות המשטרה

לפי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד יונתן טל מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), בין השנים 2024-2016 ברכה הקים וניהל בתי הימורים רבים בפתח תקווה, ראש העין, תל אביב, רמת גן, בני ברק ואילת, בהם התנהלו משחקים, הגרלות והימורים אסורים. 

במטרה להסתיר את מעורבותו ובעלותו בבתי ההימורים, הפעיל הנאשם מנגנון הסתרה, במסגרתו קשר קשר עם אחרים, אשר רשמו על עצמם את שכירות בתי ההימורים, וסוכם בינהם כי יקחו על עצמם את האחריות הפלילית הנובעת מהחזקת בתי ההימורים והפעלתם.

גבר מובל באזיקים (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

במקביל, הקים הנאשם בית עסק לייצור ואספקת מכונות מזל, אותן סיפק לבתי ההימורים בבעלותו וכן לבתי הימורים אחרים בתמורה לתשלום.  חלק מבתי ההימורים נסגרו לאחר פשיטה משטרתית, אך נפתחו מחדש על ידי הנאשם באותו מקום או במקום אחר.

התפוח הרקוב

על פי כתב האישום, כאשר התגלה סכסוך בין אשר ברכה לאחד משותפיו אשר ניהל את אחד מבתי ההימורים בפתח תקווה, סחטו אותו שלושת הנאשמים האחרים, איימו עליו ושלחו אנשים מטעמם, על מנת שיצא מהשותפות בעסק וישלם מאות אלפי שקלים. משלא נענה לדרישה, שלח הנאשםארבע אנשים להכותו וגרם לחבלה בראשו. כתוצאה ממעשי האיומים והתקיפה, הוא נאלץ לשלם לנאשמים סכומי כסף גדולים.

אחת הנאשמות, ליאורה חייא, היא אימו של העבריין ערן חייא אשר ברח לארה"ב

ערן חייא, צילום: אריק סולטן

בבקשת המעצר צוין, כי: "מדובר בסחיטה ארוכה ומתמשכת, שכללה איומים בוטים ושימוש במוניטין עברייני של בני משפחה. בהמשך, משהאיומים לא הובילו לידי מעשה, כללה הסחיטה שימוש באלימות חמורה באמצע רחוב מגורים לעיני עדי ראייה באופן המלמד על העדר מורא מהחוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר