זירת הפיגוע בצומת מגידו, שוטרים במקום. צילום: דוברות המשטרה

כתב צוואה ויצא בכוונה לרצוח יהודים: כתב אישום הוגש נגד תושב ואדי עארה בן 17

כחלק מתפיסתו כי "חלה עליו חובת הג'יהאד", יצא הנאשם מביתו לכיוון עפולה במטרה לבצע פיגוע עד שייהרג בעצמו ע"י כוחות הבטחון • הוא נעצר לתשאול בסמוך לצומת מגידו ע"י שוטרים שהבחינו וחשדו בו, שם החליט לממש את רצונו ותקף שוטר באמצעות פטיש

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד קטין בן 17 מאחד הישובים בוואדי עארה, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח. על פי כתב האישום, הנאשם החליט לבצע פיגוע בכוונה לרצוח יהודים ותקף שוטר באמצעות פטיש בצומת מגידו.

זירת ניסיון הפיגוע בצומת מגידו // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים



לפי כתב האישום, שהגיש עו״ד יניב זוהר מפרקליטות מחוז חיפה פלילי, בתאריך ה-5 לאפריל, יצא הנאשם מביתו בכדי לבצע פיגוע בעיר עפולה, במסגרתו תכנן לרצוח יהודים רבים, עד שייהרג בעצמו על ידי כוחות הבטחון. זאת כחלק מתפיסתו כי חלה עליו חובת הג'יהאד. הנאשם אף הכין צוואה שבה נכתב ״תנו צדקה בשמי ובקשו מחילה עבורי, ואל תכתבו כלום על קברי״. 

במהלך ניסיונו להגיע לעפולה לצורך ביצוע הפיגוע, תושאל בסמוך לצומת מגידו ע"י שוטרים שהבחינו וחשדו בו, אז כשהבין שתוכניתו השתבשה, החליט לממש את הפיגוע כנגד השוטרים. הוא הסתער על אחד מהם עם הפטיש ונורה ע"י שותפו של השוטר המותקף. הנאשם נעצר על ידי השוטרים כשהוא בהכרה מלאה ופצוע באורח קל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטים נגדו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו