"כבר שנים שאבא שלכם בוגד באימא": ההודעה בוואטסאפ נגמרה בפיצוי של עשרות אלפי שקלים

גבר שסיכם על "פסק זמן" מיחסיו עם אשתו פתח במערכת יחסים עם אחרת, ולבסוף הזוג התגרש • אחותה של האישה, גיסתו לשעבר, שלחה הודעה על "הבגידה" בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית • הגבר הגיש תביעה נגדה בהתאם לחוק איסור לשון הרע

הגיסה שלחה הודעה על בגידה ונאלצה לשלם ביוקר. צילום: גדעון מרקוביץ

בית משפט השלום בחדרה קיבל תביעת לשון הרע של גבר נגד גיסתו, לאחר שזו כתבה בקבוצת הווטסאפ המשפחתית כי הוא בוגד באשתו. השופט יניב הלר חייב את הגיסה לפצות את הגבר בסכום של 60 אלף שקלים.

וואטסאפ. הודעה בקבוצת משפחה יכולה להפוך לתביעת דיבה, צילום: איי.אף.פי.

בני זוג נשואים הסכימו על "פסק זמן" בחייהם המשותפים. לאחר אותה הסכמה גילתה האישה כי הבעל מנהל מערכת יחסים עם אחרת, מה שהוביל לסכסוך גירושין קשה.

באחד הימים שלחה אחותה של האישה הודעה בקבוצת הווטסאפ המשפחתית ובה כתבה: "אתם יודעים שאבא שלכם כבר שנים בוגד באימא שלכם".

הבן נדרש להעיד - הפיצוי הוגדל

האב הגיש תביעה כנגד האחות, גיסתו לשעבר, ועתר לפיצויים בהתאם לחוק איסור לשון הרע. בית משפט השלום בחדרה קיבל את התביעה, וקבע כי מדובר בדברי לשון הרע המחייבים בפיצוי. בית המשפט דחה את טענת ההגנה כי מדובר בדברי אמת, וקבע כי מדובר בפרסום הנוגד כל עניין ציבורי. כן דחה בית המשפט את הטענה כי מדובר בפרסום שנעשה בתום לב.

בית המשפט פסק כי הנתבעת תשלם לתובע פיצוי בסך של 40 אלף שקלים, וכן הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים. בשיעור ההוצאות התחשב בית המשפט באופן שבו נוהלה הגנתה של הנתבעת, לרבות זימון אחד הבנים להעיד, מה שהגדיל את הנזק שנגרם לבן ולתובע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר