הניידת הפכה למקום שבו נשאלו שאלות מיניות. ניידת משטרה (אילוסטרציה). צילום: מרקו

ראש משמרת סיור החליט, במקום חפיפה - שיחות מין

השוטר, ראש משמרת ביחידת סיור באזור ירושלים, העלה נושאים בעלי אופי מיני מובהק בפני שתי שוטרות צעירות שחנך • העונש: נזיפה חמורה והורדה בדרגה לשלושה וחצי חודשים • התביעה טענה כי מדובר במסכת אמירות המלמדת על דפוס התנהגות משפיל ובוטה של הנאשם

ראש משמרת סיור במשטרה האחראי על 20 שוטרים ושוטרות, שאל שתי שוטרות שחנך שאלות בלתי הולמות, שהן בעלות אופי מיני מובהק. השתיים התלוננו נגדו, ובאחרונה בית הדין גזר עליו נזיפה חמורה והורדה בדרגה לשלושה וחצי חודשים, זאת לאחר שהורשע בעבירה "מכובסת" של התנהגות שאינה הולמת שוטר.

כתב אישום נגד צעיר שהטריד תשע קטינות (ארכיון) // דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, השוטר שירת כראש משמרת ביחידת סיור באזור ירושלים והיה אמור לחנוך שתי שוטרות בעבודת הסיור. במסגרת החניכה, במהלך משמרת צהריים, צוותה המתלוננת ח' אל הנאשם באותה הניידת. עם תחילת המשמרת המשותפת העלה הנאשם נושאים בעלי אופי מיני מובהק. המתלוננת ניסתה להתחמק ממענה, אך השוטר לא הרפה והמשיך לשאול שאלות בלתי הולמות נוספות.

על פי האישום השני, במסגרת חונכות אחרת, השוטר ציוות לעצמו שוטרת אחרת יחד איתו בניידת. בחלוף כעשרים דקות מתחילת המשמרת, סיפר הנאשם למתלוננת נ' שמישהי שהוא מכבד דורשת ממנו בקשות מיניות חריגות, וביקש את עצתה בנושא. המתלוננת לא שיתפה פעולה עם הנאשם ובהמשך שינתה את נושא השיחה.

השוטר לא הרפה והמשיך לשאול שאלות בלתי הולמות (אילוסטרציה), צילום: אריק סולטן

"המתלוננות היו כשבויות"

התביעה טענה כי לא מדובר באמירה חד פעמית, אלא במסכת אמירות המלמדת על דפוס התנהגות משפיל ובוטה של הנאשם. המתלוננות יצאו לחניכה בתחנות במסגרת קורס קצינים, ובינן לבין הנאשם שררו יחסי מרות, שכן הנאשם תפקד כראש משמרת באותה העת והם צוותו למשמרות שלו. לא זו בלבד ולפחות לפי האישום השני, הנאשם הוא שציוות את המתלוננת לניידת שלו.

בהיותן בניידת לא יכלו המתלוננות לבחור להפסיק את השיחה או לעזוב את המקום, ולכן היו מעין "שבויות" שלו. מנגד, לדעת ההגנה, המעשים שיוחסו לנאשם הם ברף הנמוך, ולא מדובר חלילה בנגיעה בגופן. עוד הדגישה ההגנה כי באשר למתלוננת הראשונה, לאחר שתי המשמרות שהיו יחד בניידת ולמרות שלכאורה חשה פגועה ומושפלת, היא בכל זאת המשיכה להתכתב עם הנאשם מרצונה. ואילו באשר למתלוננת השנייה, חוקרת מח"ש כתבה כי היא אמרה שהאמירות אמנם היו מגעילות אבל היא לא חשה מוטרדת.

"במעשיו פגע הנאשם באמון השוטרות במערכת, ובאמון הציבור במשטרה". (אילוסטרציה), צילום: טל כהן

בגזר הדין ציינו השופטים כי התמונה העולה מכתב האישום עגומה. הנאשם אמר אמירות קשות ופוגעניות לשתי שוטרות שונות. במקרה אחד מדובר במסכת של אמירות בוטות, מה שמלמד כנראה על דפוס התנהגות של הנאשם.

"במעשיו פגע הנאשם באמון השוטרות במערכת, ובאמון הציבור במשטרה. על שוטרות להרגיש בטוחות ומוגנות במסגרת עבודתן. השוטרות חשו מושפלות ומובכות למשמע האמירות הבוטות מצד הנאשם", נכתב בגזר הדין.

ממשטרת ישראל נמסר: "עם הפתיחה בחקירה, השוטר הוצא לחופשה כפויה ובהמשך הוחלט להשעותו. בימים אלה, בעקבות הרשעתו בבית הדין למשמעת, נשקלים פיטוריו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו