גזר הדין של יו"ר ארגון להב"ה: 200 שעות עבודות שירות וארבעה חודשי מאסר על תנאי

ההרשעה באה בעקבות הסתה על אמירת "האויבים שבתוכנו הם סרטן" על ערביי ישראל • בפסק הדין נכתב בין היתר כי מדובר ב"מופעים מחרידים של הסתה שיטתית לגזענות" • עורכי הדין מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה: "הוא נשמע בקולו אומר דברים בעלי גוון אלים - טוב היה לו ביהמ"ש היה שם לבו לאמירות שפסלו את מועמדותו לכנסת" • גופשטיין: "ההר הוליד עכבר - אמשיך להגיד את האמת שלי"

בנצי גופשטיין. צילום: אורן בן חקון

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) 200 שעות של שירות לציבור וארבעה חודשי מאסר על תנאי על יו"ר ארגון להב"ה, פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, שהורשע בינואר האחרון בהסתה לגזענות לאחר לאחר שהתבטא בעצרת הזיכרון לרב מאיר כהנא בין ערבים למחלת הסרטן.

nrg - "בנצי גופשטיין: "צריך לשרוף כנסיות

בהמשך לגזר הדין, אמרו עורכי הדין אורלי ארז לחובסקי ואורי נרוב מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה: "אנחנו מצרות על החלטת בית המשפט, על גזר הדין המקל יתר על המידה ועל האמירות המקוממות בדבר התנהגותו החיובית ותרומתו לחברה. מזה שנים שגופשטיין מסית לגזענות ומעודד אלימות כלפי הציבור הערבי. טוב היה לו בית המשפט היה שם לבו לאמירות שנכללו בפסק הדין של בית המשפט העליון שפסל את מועמדותו לכנסת בשל הסתה לגזענות, פה אחד בהרכב מורחב של תשעה שופטים".

להבהיר את חומרת התופעה של הסתה לגזענות

בפסק הדין המדובר נכתב בין היתר כי "התמונה העולה מעיון בעשרות הראיות שהוצגו בפנינו היא ברורה, חד-משמעית וגלויה על פניה. מדובר במופעים מחרידים של הסתה שיטתית לגזענות המופנים נגד הציבור הערבי. גופשטיין מציג את הציבור הזה בהכללה כאויב וכמי שאין לקיים עמו כל מגע העשוי להתפרש כדו-קיום... עתה נחשפנו להתבטאויותיו ולפעילותו של גופשטיין, אשר מגלים נקודת שפל חדשה בשיח הגזעני אשר כמותה לא ידענו בעבר... הראיות החמורות שהציגו המערערים בעניינו של גופשטיין שאת הבולטות מתוכן הבאתי לעיל, נפרסות על פני שנים ארוכות עד לתקופה האחרונה ממש".

צילום: אורן בן חקון הפגנת ימין ושמאל בעד ונגד העסקת ערבים מחוץ לסניף של רמי לוי בירושלים (ארכיון),

עוד נכתב כי "ברוב המקרים הוא נראה ונשמע בקולו אומר את הדברים ואלה אף נושאים לא אחת גוון אלים. פעילות עקבית ושיטתית זו מלמדת כי גופשטיין נחוש להוציא את תפיסותיו הגזעניות מן הכוח אל הפועל ודי בכל אלה כדי לבסס את המסקנה כי התבטאויותיו והתנהלותו מצויים הרחק בעומק האזור האסור של הסתה לגזענות. גופשטיין ניסה לעטות על הדברים 'כסות' לגיטימית של מאבק אידיאולוגי בתופעת ההתבוללות, אלא שניסיון זה מתנפץ לחלוטין אל מול חומרת ההתבטאויות הרוויות בוז ושנאה כלפי הציבור הערבי ככזה".

עורכות הדין מסרו: "אנו מקוות שהמדינה תערער על גזר הדין על מנת להבהיר את חומרת התופעה של הסתה לגזענות ואת הצורך לטפל בה באופן תקיף. דווקא בימים אלה של הקצנה, מן הראוי שנעמוד ביתר שאת על ערכי השוויון והכבוד ונוקיע מקרבנו את מי שדוגלים בשנאה וגזענות".

בנצי גופשטיין בבית המשפט, היום, צילום: אורן בן חקון

גופשטיין הגיב להחלטה ואמר כי "ההר הוליד עכבר. לאחר ארבע שנות חקירה, בהן הרפורמים והפרקליטות עשו יד אחת וקיוו לשלוח אותי לשנים ארוכות בכלא, בסופו של דבר אפילו בית המשפט גלגל אותם מכל המדרגות כאשר הובן כי מדובר בכתב אישום שנולד מסיבות פוליטיות בלבד".

גופשטיין הוסיף: "גם על הפסיקה המטילה עליי שעות לתועלת הציבור בכוונתי לערער. הדברים שאמרתי היו התרעות עובדתיות מפני סכנת האויב הערבי, שקרסו לנגד עיני כולנו בשבעה באוקטובר. אני אמשיך להגיד את האמת שלי, גם אם זה לא מוצא חן בעיני הרפורמים וחבריהם בפרקליטות".

עצרת מחאה נגד האלימות של ארגון 'להבה' במרכז ירושלים בכיכר ציון ירושלים (ארכיון), צילום: נעם ריבקין פנטון

נזכיר כי גופשטיין אמר ב-2014 במהלך עצרת זיכרון למאיר כהנא: "האויבים שבתוכנו הם סרטן. אין מקום שאין לסרטן הזה גרורות. אותן גרורות שעוד הרב כהנא הזהיר אותנו. הסרטן הזה המסוכן של הדו קיום ובתוך הממשלה יש כל מיני שרים עם כיפה ובלי כיפה שמעודדים את הדו קיום שנותנים להם לשרוד, מכניסים אותם להיי טק, נותנים להם להיות רופאים. אבל המוקד של הסרטן הזה הוא הראש,והראש הוא הר הבית. הר הבית זה הגידול הכי גדול של הסרטן וכל עוד ממשלת ישראל לא תתעשת ותוריד את הגידול הזה לא נצליח להביא את המדינה לגאולה השלמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר