"בודקים את האירוע ומשמעויותיו": האקרים פרצו למערכות במשרד המשפטים

מתקפת סייבר? הערכה כי פצחנים מחזיקים בכ-300 ג'יגה בייט של נתונים הכוללים מכתבים ומסמכים רשמיים, פרטי עובדים, כתובות, מספרי טלפון, מיילים ועוד • ממשרד המשפטים נמסר: הנושא בבדיקה.

יחידת סייבר ארצית - להב 433 . צילום: חטיבת דובר המשטרה

חלק ממתקפה איראנית? האקרים פרצו היום (שישי) למערכות של משרד המשפטים. לפי ההערכות, בידי ההאקרים נתונים רבים אודות העובדים ומסמכים רשמיים. בתקופה האחרונה התרחשו אירועים מסוג זה גם בבתי החולים זיו, מעייני הישועה ורמב"ם. במשרד המשפטים בודקים את הנושא.

האקרים משתלטים על שידורי הטלוויזיה הממסדית באיראן במסגרת מחאת החיג'אב (ארכיון)

איראן ממשיכה לתקוף באגרסיביות מטרות בישראל ובארה"ב, כאשר לרוב מדובר בהצלחה חלקית בלבד. אותן מתקפות נועדו לפגוע בין היתר בארגונים ישראליים וכללו פעולות פריצה והדלפת נתונים, לוחמת מידע (IO), שמטרתה לפגוע במורל של אזרחי ישראל ובאמון שלו בארגונים קריטיים, הסתה של דעת הקהל העולמית נגד ישראל.

יחידת הסייבר של המשטרה. (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

מערך הדיגיטל הלאומי, שאמון להגן על אתרי הממשלה מפני תקיפות חיצוניות, מוערך כיום כגוף החמישי הכי מותקף בעולם.במערך מספרים כי ישראל הפכה להיות אחת מהמדינות המאותגרות בעולם הגנת הסייבר, וגם בימים אלה המדינה ניצבת בפני אתגרים רבים ומתרבים. מומחי מערך הדיגיטל הלאומי בשיתוף עם קהילת סייבר 7, יחידה המנוהלת במשרד הכלכלה, מערך הסייבר הלאומי וחברת IBM, הולידו את חמ"ל הסייבר האזרחי. החמ"ל  מזהה השחתת אתרים וקבוצות תקיפה, ומספק מענה לאזרח בקצה מבחינת תיקון וניטור.

חיילי מטה הסייבר הלאומי. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מולי לוי, ראש צוות "Security Analysts" בחברת אימפרבה (Imperva): ״כבר במהלך השבועות האחרונים זיהינו עלייה של מעל 300% בעוצמת תקיפות הסייבר, בעיקר נגד מוסדות פיננסיים, אתרי ממשל וצבא, אוניברסיטאות, בתי חולים ומוסדות רפואיים - וההנחה היא שאלו גם צפויים להיות המטרות לקראת יום ירושלים האיראני, תחת קמפיין תקיפה ברשת המכונה 'OpIsrael'".

"השנה, המצב הרבה יותר מתוח ומורכב בעקבות המצב הביטחוני הרגיש ולכן צפויים לקחת חלק בקמפיין ככל הנראה  קבוצות תקיפה מתוחכמות, ביניהן נמנות הקבוצות אנונימוס סודן, 'Hunter Killers', 'Handala' ועוד".

משרד המשפטים מציג: רשלנות, צילום: אורן בן חקון

"התוקפים בדר״כ מנסים לבצע מתקפות DDoS (מתקפות מניעת שירות מבוזרת) בהם הם מנצלים אלפי מחשבים או רכיבי מחשוב (IoT) נגועים בנוזקה כדי לשלוח כמויות אדירות של בקשות אל אתרים ישראליים ובכך להעמיס על השרתים ולהביא להשבתה זמנית של השירות. חלק מהתוקפים גם ינסו, כפי שניסו בעבר לבצע, מתקפות מסוג ׳השחתה׳ של אתרים, בהם הם ישנו את התוכן המוצג באתרים לתוכן אנטי ישראלי ופרו פלשתיני״.

תקיפת סייבר (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

משרד המשפטים ביקש לעדכן כי "המשרד נערך מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה והנושא דווח מיידית לרשויות הרלוונטיות, לרבות הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי. מאז שעות הבוקר וגם בשעות אלה, גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו".

"נכון לעכשיו, היקף החומרים עדיין בבחינה ויידרש זמן לבחון את תוכן והיקף החומרים שדלפו ומקורם. יש לציין כי לאחר בדיקה, אין פגיעה בשירותי המשרד. גורמי המקצוע בראשות המנכ״ל עוקבים מקרוב אחר הטיפול בנושא וימסרו עדכונים בהתאם לצורך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר