הלך לו קלף: אספן הפוקימון ניצח את בית המכירות הפומביות

תביעה בנוגע לחמישה "קלפים מדורגים" שנרכשו אך לא סופקו העסיקה לאחרונה את בית המשפט • הפרשייה התפתחה גם לכיוונים מפתיעים

קלף פוקימון. צילום: ללא

פעם אנשים היו אוספים בולים, יש כאלה שאוספים יצירות אמנות, והיום נהיה שכיח יותר ויותר לאסוף קלפים מדורגים (לדוגמה, קלפי "פוקימון" וקלפי "רוקי").

אספן כזה, שרכש במכירה פומבית מקוונת 50 קלפים מדורגים, אך לא קיבל לרשותו חמישה מהם, תבע את בית המכירות. בית המשפט קבע כי בית המכירות יפצה את התובע ב־1,500 שקלים, כולל הוצאות, אף שלאחר הגשת התביעה הנתבע העביר לו סך כולל של 525 שקלים בעבור חמישה קלפים שלא סופקו.

איסוף קלפים מדורגים הוא תופעה די ידועה בארץ ובעולם (בישראל אף קיים מועדון אספני "פוקימון"). חלק מהאנשים אוספים את הקלפים כתחביב או לצורכי משחק והנאה, וחלק לצורכי מסחר והשקעה. משמעותו של קלף מדורג היא שהקלף עבר תהליך מקצועי המאמת את מצבו הפיזי ואת מקוריותו.

לתפוס את כולם: פוקימון אגדות ארכיאוס

התובע הוא אספן קלפים מדורגים, שרכש במכירה פומבית מקוונת 50 קלפים כאלו. לטענתו, מתוך 50 הקלפים לא סופקו לו בידי בית המכירות חמישה קלפים. לכן הוא ביקש לחייב את בית המכירות, המנוהל בידי הנתבע, לשלם לו פיצוי בסך 1,800 שקלים - בגין הנזקים שנגרמו לו ובשל הזלזול שהפגין בית המכירות כלפיו.

רשם בית המשפט מרט דורפמן ציין בהחלטתו כי תנאי בסיסי במכירה פומבית, הן מסורתית והן מקוונת, הוא שהפריטים שהוצעו למכירה נמצאים בחזקתו של המוכר, ומי שרכש פריטים במכירה פומבית זכאי לקבל אותם לרשותו. "הטענה שלפיה חלק מהקלפים לא הועברו לבית המכירות בידי אחד מהמוכרים לא פוטרת אותו מההתחייבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר