הונאת הדלק הגדולה: אחד המקרים במהלכו החלה התלקחות מכלים בעת תדלוק בתחנת הדלק // דוברות המשטרה

הונאת הדלק הסתיימה בשריפה וכתבי אישום: גנבו פרטי אשראי כדי למכור דלק בשטחי יו״ש

חברי כנופיה שבה מספר חשודים, נהגו לתדלק מכלי דלק חיצוניים גדולים שברכבם באמצעות פרטי כרטיסי אשראי של אנשים זרים • הדבר התאפשר באמצעות הודעת וואטסאפ מזויפת שנשלחה לאנשים תמימים, שהזינו את הפרטים • לאחר שבאחד ממקרי התדלוק התלקח אחד הרכבים בתחנת הדלק, המשטרה פתחה בחקירה • שני חשודים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי כפר עקב שמצפון לירושלים נעצרו, חקירתו של חשוד נוסף נמשכת

גנבו פרטי אשראי, גרמו לשרפה ונתפסו: חוקרי ההונאה במחוז ירושלים גיבשו תשתית ראייתית נגד שני עצורים בפרשת הונאת דלק מסועפת שהותרה היום (חמישי) לפרסום. נגד השניים הוגש כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית. חקירתו של חשוד נוסף נמשכת, ובקרוב צפוי גם נגדו כתב אישום.

מכלי הדלק שנתפסו בתא המטען, צילום: דוברות המשטרה

המקרה החל במהלך חודש אוקטובר האחרון, אז התרחשה התלקחות בחלקו האחורי של רכב בעת שתדלק מכלים חיצוניים שמונחים בגרור המחובר אליו. בעקבות המקרה נפתחה חקירה במשטרה, כשבר בראשיתה התעורר החשד כי אין מדובר במקרה בודד וכי מדובר במקרה הונאה.

במסגרת חקירה סמויה שניהלו חוקרי ההונאה בימ״ר ירושלים, נאספו ראיות ונחשף כי מדובר בכנופיה שבה מספר חשודים. חברי הכנופיה נהגו לתדלק בעורמה ותוך הונאה מכלי דלק חיצוניים גדולים שברכבם, באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שהושגו באמצעות דיוג ("פישינג"). את הדלק, שבשניים מהמקרים הוביל לבערה משמעותית בעת התדלוק, מכרו לתחנות דלק בשטחי יו"ש.

אותרו גם שני כלי נשק מסוג 16-M שנתפסו על ידי כוחות המשטרה והועברו לבדיקת מעבדת מז"פ, צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש הפכה חקירת המשטרה לגלויה עת נעצרו שני חשודים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי כפר עקב שמצפון לירושלים. החשודים הועברו לחקירה בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, עבירה על חוק שירותי תשלום, הונאה בכרטיסי חיוב, שימוש פחזני בחומר דליק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מעצרם הוארך בבימ"ש מעת לעת לטובת מיצוי החקירה בעניינם.

מחקירת המשטרה עלה כי המעורבים בפרשיה עשו שימוש בהודעת דיוג ("פישינג") שנשלחה אל קורבנות תמימים. כך, בעורמה, הצליחו לקבל לידם פרטי כרטיסי חיוב. בהמשך, הקימו המעורבים על שמם חשבון ביישומון תדלוק של חברת דלק, והזינו בפרטי החיוב את פרטי האשראי הגנובים. בצורה זו הם ביצעו לאחר מכן תדלוק של מאות ליטרים בכל פעם על חשבונם של אותם אזרחים תמימים, והצליחו ל"שלשל" לכיסם מאות אלפי ש"ח ממכירת הדלק.

חוקרי ההונאה בימ״ר ירושלים ניהלו חקירה סמויה, צילום: דוברות המשטרה

לפני כשבועיים נעצר חשוד נוסף לחקירה, תושב כפר עקב בשנות ה-30 לחייו, ומעצרו הוארך. בנוסף, במהלך פעילות חקירת הפרשיה וחיפוש שנערך בכפר עקב, אותרו שני כלי נשק מסוג 16-M שנתפסו על ידי כוחות המשטרה והועברו לבדיקת מעבדת מז"פ.

פקד יבגני ברוורמן, קצין חקירות מפלג הונאה בימ"ר ירושלים, ציין: ״החשודים שנעצרו על ידי בלשי היחידה פעלו בתחכום להשגת פרטי אשראי של אזרחים תמימים רבים, וניצלו פרטים אלה למעשיהם הפליליים. בנוסף, מעשיהם של החשודים סיכנו באופן ממשי את שלומו של הציבור, עת שתדלקו את כלי הרכב בצורה "פיראטית" ורשלנית. בשני מקרים שידועים לנו, פרצה בערה במכלי הדלק שגרמה לנזק ויכלה להסתיים בפגיעה בנפש״.

כפר עקב, צילום: יערה איסר

בהמשך דבריו, שב והדגיש פקד ברוורמן: "אנו קוראים לכל אזרח, לגלות משנה זהירות וערנות בכל מה שקשור לקישוריות ("לינקים") הנשלחות באמצעות מערכות מסרים שונות, כמו SMS, "ווטסאפ" וכו'. גם במקרים שבהם נחזות ההודעות מגורמים רשמיים או מוכרים, יש לבדוק את הפנייה ולא להזין פרטי אשראי ופרטים אישיים ללא בדיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו