תשעה חודשי מאסר לסייעת שכתבה באינסטגרם פוסט בשבחי חמאס ב-7 באוקטובר

היא חאג' יחיא, תושבת טייבה בת 23, שעבדה כסייעת במעון ילדים בהוד השרון, הואשמה בעבירות הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור • בפוסט המסית כתבה: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות ההתנגדות הפלשתינית ברצועת עזה, וסצנות אימה של הציונים נבהלים והטילים נופלים על ראשם"

חאג' יחיא, גננת בהוד השרון, בפוסט תמיכה בחמאס.. צילום: רשתות חברתיות

חמישה חודשים וחצי לאחר שפרסמה פוסט באינסטגרם בשבחי החמאס ב-7 באוקטובר, היא חאג' יחיא, תושבת טייבה בת 23, שעבדה כסייעת במעון ילדים בהוד השרון, תשלם מחיר כבד על מעשיה: תשעה חודשי מאסר וקנס כספי.

כתב האישום נגד הסייעת הוגש ב-19 באוקטובר, פחות משבועיים לאחר מתקפת חמאס על יישובי העוטף ותחילת מלחמת חרבות ברזל. חאג' יחיא הואשמה בעבירות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.

כאמור, בית משפט השלום בכפר סבא הטיל על חאג' יחיא עונש כבד בדמות תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי של 5 אלף שקלים. זאת לאחר שפרסמה פוסט תמיכה במעשי הזוועה של ארגון חמאס. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון.

חאג' יחיא כתבה בפוסט לאחר הטבח: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות ההתנגדות הפלשתינית ברצועת עזה, וסצנות אימה של הציונים נבהלים והטילים נופלים על ראשם. הוא אלוהים, תן ניצחון למשרתים שלך בעזה. פלסטין וכולם תמכו בדגל שלכם ועזרו להם נגד אויבי הדת".

ב-10 באוקטובר היא נעצרה בחשד לעבירות של פרסום קריאה למעשה אלימות, הסתה למרד, הסתה לגזענות ופרסום דברי שבח שיש בהם להביא לטרור. בהמשך הוגש נגדה כתב אישום וכעת נגזר דינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר