שופט העליון חאלד כבוב מסתבך: נציב הביקורת קבע - קיבל החלטה כשופט בתיק הנוגע לילדיו

נציב הביקורת על השופטים אורי שהם קבע כי שתי תלונות על שופט ביהמ"ש העליון חאלד כבוב נמצאו מוצדקות • באחת, קבע הנציב כי "יש לתמוה על גרסתו של שופט העליון" לעניין ידיעתו על תיק שאותו ייצג בנו • בשנייה, התראיין כבוב ללא היתר לעיתון הארץ

השופט חאלד כבוב. צילום: יוסי זליגר

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב מוצא את עצמו בתסבוכת לא פשוטה בעקבות מעורבותו החריגה בתיק אותו ייצג בנו, וואליד כבוב, המשמש כעורך דין.

נציב הביקורת על השופטים, שופט העליון לשעבר אורי שהם, קבע כי שתי תלונות שהוגשו כנגד השופט כבוב הנן מוצדקות. באחת מהן אף תהה שוהם לגבי מהימנות גרסתו של השופט בנוגע להחלטה שקיבל בתיק בו ייצג בנו, כך שבעוד שהשופט טען כי לא ידע על הייצוג, הרי שדבר הייצוג היה מצוי במסמכי התיק. בהחלטה השניה נקבע כי אסור היה לשופט להתראיין לעיתון הארץ.

נציב הביקורת על השופטים, שופט העליון לשעבר, אורי שהם, צילום: מארק ישראל סלם

במענה לתלונת ארגון לביא וארגון בצלמו כתב נציב תלונות הציבור על השופטים כי: "יש לתמוה" על גרסת שופט העליון חאלד כבוב, "שכן, לבקשה למתן צו מניעה וצווי עשה צורף הסכם הפשרה שבו מופיעים ילדיו של השופט כמייצגי הנתבעים ובנו וואליד כבוב חתום כמי שאישר אותו. סבורני, כי עיון בתיק המדובר על נספחיו (הגם שהם רבים), כפי שהשופט עצמו ציין בהחלטתו כי עשה, היה מגלה על נקלה, כי ילדיו קשורים, בין במישרין ובין בעקיפין בהליך, ושומה היה עליו שלא לדון בתיק, ובוודאי שלא ליתן כל החלטה בעניין".

התלונות הוגשו לנציב קבילות הציבור על השופטים, לאחר שהעיתונאי אבישי גרינצייג חשף בתאגיד השידור הציבורי את הממצאים החמורים בנוגע להתנהלותו של השופט כבוב. 

בהחלט שניה נוספת של הנציב קבע כאמור כי השופט התראיין לעיתון הארץ אולם עשה זאת ללא אישור של מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון או של דוברות בתי המשפט ולפיכך הפר את תקנות האתיקה של השופטים.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהגיש את התלונה מסר "מעולם לא היה שארבע תלונות שנמצאות מוצדקות או מוצדקות בחלקן נגד שופט עליון בפרק זמן כל כך קצר. לאור זאת אני דורש כינוס מידי של הוועדה לבחירת שופטים להדחתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר