היועמ"שית לבג"ץ: ועדת החקירה לרוגלות פועלת בניגוד להוראתכם

בית הדין קבע כי הוועדה לא תמשיך לעסוק בתיקים שמתנהלים בהם נחשד השימוש ברוגלות, לרבות בתיקי נתניהו • על-פי האשרה שניתנה להם, עבודתם תוגבל לאיסוף חומרים מגורמי מדינה ומאזרחים וקיום ראיונות רקע, לפחות באופן זמני • בניגוד לכך, חברי וועדת הרוגלות מבקשים את האמצעים להמשיך בעבודתם המלאה, בהרב מיארה מנסה לסכל מהלך זה

היועמ"שית בהרב-מיארה. צילום: אורן בן חקון

המתיחות גוברת: היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, הגישה את תגובתה לבג"ץ בעתירות נגד ועדת החקירה לעניין השימוש ברוגלות. בהודעתה היא הביעה את תמיכתה בעמדת העותרים להוצאת צו, לפיו הוועדה לא תעסוק בתיקים מתנהלים.

עוד כתבה היועמ"שית לבג"ץ כי בניגוד להוראתו הזמנית של בג"ץ לוועדה שלא לעסוק בתיקים מתנהלים, לאחרונה שלחה הוועדה מכתבים אל משרד המשפטים בהם התבקשו מידע וחומרים בנוגע לתיקים שמתנהלים. אם כן, בדבריה מבקשת בהרב מיהרה מבג"ץ לשוב ולהורות לוועדה לחדול מאופן התנהלות זה.

דיון בבג"ץ (ארכיון), צילום: ראובן קסטרו

כזכור, ב- 29 בפברואר 2024 שופט בית המשפט העליון, עו"ד יחיאל כשר, קבע בהחלטת ביניים כי בשלב זה תוגבל ועדת החקירה לעניין הרוגלות כך, שלא תעסוק בתיקים פליליים מתנהלים ובכך גם בתיקי נתניהו. פעילותה תתמקד באיסוף חומרים מגורמי מדינה ומאזרחים וקיום ראיונות רקע.

ההחלטה מגיעה לאחר העתירה לאסור על הוועדה לעסוק בתיקים פליליים תלויים ועומדים, לרבות במשפטו של ראש הממשלה, נתניהו. היא הודיעה, בעצמה, לבג"ץ כי לנוכח המלחמה בעזה תגביל את פעילותה בעיקר לאיסוף חומר ולימוד אך, לא התייחסה בתגובתה לתיקים מתנהלים. השופט כשר קבע כי בשלב זה על הוועדה להימנע מלעסוק בהם.

תיקי נתניהו: דיון בבית המשפט בסוגיית גילוי הראיות (ארכיון) // יוני ריקנר

אולם, לאחר שהחליטה על הקפאת פעילותה, חזרה בה הוועדה לרוגלות מהחלטתה. בין חברי הוועדה נמנים כיום, השופט בדימוס, משה דרורי, הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר, ענבל רובינשטיין, ואיש השב"כ בדימוס, שלום בן חנן. במכתבם לשר המשפטים, לוין, נכתב כי כי הם מבקשים להאריך את המנדט לסיום החקירה.

נוסף על כך, ביקשו ממשרד המשפטים להעמיד לרשותם את המשאבים הנדרשים עד לתום חודש מרץ הקרוב. למרות שהיועמ"שית קבעה כי הוועדה מוגבלת בעבודתה ואינה יכולה לעסוק בתיקים תלויים ועומדים, חברי הוועדה סבורים כי החקירה באמצעות רוגלות שבהן עשתה המשטרה שימוש צריכה להיעשות גם בנוגע לתיקים הנידונים בבית המשפט, לרבות בתיקי נתניהו, שבהם כך נטען נעשה שימוש בתוכנות ריגול אסורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר