תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות: היועמ"שית הגישה כתב אישום כנגד עופר כסיף

לאחר שתועד מכה שוטרים בהפגנה שהתקיימה בדרום הר חברון במאי 2022, הוגש כתב אישום נגד חבר הכנסת ממפלגת הרשימה המשותפת • על פי כתב האישום, כסיף פגע עם רכבו ברגלו של השוטר וחבט בו בראשו

ח"כ עופר כסיף. צילום: אורן בן חקון

היועצת המשפטית לממשלה הגישה כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף על תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. האישום מיוחס לתקיפת השוטר במאי 2022 בהפגנה שהתקיימה בדרום הר חברון. בסרטון שהופץ, נראה כסיף מגיע להפגנה, נחסם ע"י כוחות הביטחון ותוקף אותם. 

תיעוד: ח"כ עופר כסיף מתעמת עם שוטרים בדרום הר חברון (ארכיון)

על פי כתב האישום, הגיע חבר הכנסת אל הפגנה שהתקיימה באזור שהוכרז כשטח צבאי סגור. לאחר שהקצין סירב לתת לו לעבור עם רכבו ונעמד מולו על מנת למנוע ממנו להתקדם למקום, כסיף החל בנסיעה לעבר הקצין, פגע ברגלו, מה שהוביל לויכוח סוער בין השניים בסופו חבט כסיף בראשו של השוטר.

כסיף הגיב להגשת כתב האישום ואמר כי "הרדיפה הפוליטית ואלימות המשטרה נחשפות לעיני כל, במיוחד בתקופה האחרונה, בהתקפות על מפגינים שלווים ובאיסור שרירותי ובלתי חוקי על מחאות נגד המלחמה. זה גם מה שעומד בבסיס כתב האישום נגדי - רדיפה פוליטית, אלימות משטרתית ושקרים תוך כדי פגיעה בחסינותי בזמן מילוי תפקידי כח"כ". לדבריו, פעילי שלום סופגים אלימות ואיומים רבים והמשטרה מבפרקת ראיות. "אלחם על חפותי בבית המשפט ועל דרכי הפוליטית ללא מורא".

 

ח"כ מירב בן ארי שלאחר פרסום הסרטון פנתה ליועמ"שית בבקשה שתפתח לכסיף תיק פלילי הגיבה להחלטה: "טוב עשתה היועמ"שית שהגישה את כתב האישום. לאף אחד אין זכות להכות שוטר, בטח לא חבר כנסת. עופר כסיף לא צריך להיות בכנסת ישראל".

בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק של כתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת על מנת לאפשר לכסיף להודיע האם הוא מעוניין שיעניקו לו חסינות בהעמדה למשפט פלילי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר