לשון יקרה: רון קובי ישלם מאות אלפי שקלים לראש עיריית טבריה לשעבר בשל פרסומי דיבה

השופטת: "כוונה לפגוע בזדון" • "התנהלות הנתבע והתבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו" • קובי: "לא נגרם לתובע כל נזק"

ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי . צילום: גיל אליהו/ג'יני

רון קובי, לשעבר ראש עיריית טבריה, ממשיך לייצר כותרות גם לאחר שהודח מתפקידו: אחרי שבחודש ספטמבר השנה קבעו שופטי בית המשפט המחוזי כי עליו לשלם לחבר מועצת העיר דוד אוחנה 120 אלף שקלים בשל פרסומי לשון הרע, כעת שופטת בית המשפט בצפת הורתה לו לפצות את ראש העירייה לשעבר יוסי בן-דוד ב-380 אלף שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד.

יוסי בן דוד, צילום: גדעון מרקוביץ'

בן-דוד, באמצעות עו"ד רון לוינטל, תבע את קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק, מתוכם קבע בית המשפט כי 11 פרסומים בדבר הגשת תלונות במשטרה, חקירות ומעצרים ו-25 פרסומים בדבר שחיתות, הונאה, שוחד ומעשים פלילים - מהווים לשון הרע. עו"ד לוינטל טען כי נגרם למרשו נזק עצום מהתעמולה השלילית אותה יצר קובי בכוונה לפגוע ובזדון.

ראש עיריית טבריה, רון קובי, נכנס לתפקיד

מאות עמודים בקופסת נעליים

עוד טען כי ניתן ללמוד על הכוונה לפגוע בזדון מהאובססיביות, העקביות, החזרתיות, והסגנון החריף של הפרסומים. מנגד, קובי טען כי לא נגרם לתובע כל נזק, כי לא התכוון לפגוע בו, וכי הפרסומים נועדו לסייע לציבור ובוצעו למענו. קובי טען כי אם בן-דוד ניזוק, הרי שהנזק נגרם בעקבות כתבות שפורסמו ושלא היה לו כל קשר אליהן.

עו"ד רון לוינטל, צילום: ללא קרדיט

השופטת ציינה בפסק הדין כי ההליך המשפטי התנהל תקופה ארוכה שלא לצורך, במשך כ-6 שנים, והתמשכות זו נעוצה רבות בהתנהלותו של קובי, אשר התמהמה במענה לשאלונים, הגיש חומר ראייתי לא רלוונטי שהשתרע על פני מאות עמודים ואשר נשלח אל עו"ד לוינטל בתוך קופסת נעליים, והעיד את אשת התובע ואת עוזרו האישי שלא לצורך. עוד הוסיפה כי קובי החליף עורכי דין בתדירות שהביאה לדחיות דיונים בתואנות שונות, כולל התעלפות עו"ד בפתח ישיבת ההוכחות, הידבקות בקורונה והיפצעות בקטטה.

"אין עסקינן בפרסום חד-פעמי אלא בקמפיין פרסומי שנמשך תקופה ארוכה בשנים 2017-2016", כתבה בהחלטתה, "הפרסומים נעשו באינטנסיביות ובתדירות גבוהה ובתקופות מסוימות הפרסום נעשה באופן יומיומי. הנתבע לא חזר בו מהפרסומים, לא הסיר אותם, חזר על הדברים במהלך ההליך ולא הביע התנצלות. התנהלות הנתבע, התבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות כלפי התובע ואחרים, מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר