פתרון גאוני: כיצד הסלוגן האנטישמי יהיה אסור לשימוש?

עורך דין אמריקני-יהודי הגיש בקשה לסימן מסחר של המשפט ״From the river to the sea Palestine will be free״ • אם יקבל את הזכויות, יוכל לתבוע ארגונים המשתמשים בסלוגן • עו״ד רחל זילברפרב שרייבר: "כדי שסימן מסחר יתקבל לרישום, חייבים להוכיח שימוש בפועל בסימן המסחר"

שימוש המשפט "From the river to the see". צילום: ללא קרדיט

הסלוגן האנטישמי יעלם? בקשה לסימן מסחר על המשפט ״From the river to the sea Palestine will be free״ הוגשה על ידי עורך דין אמריקני-יהודי בשם יואל אקרמן, במידה ויקבל את הזכויות הוא יכול לתבוע ארגונים שעושים שימוש בסלוגן. הסיכוי שיקבל לא גבוהים.

חברה אחרת בשם "From the river to the sea shop" ביקשה את הזכויות על ״From the river to the sea״, ללא המשך המשפט וכבר כיום הוא משתמש בו במוצרים שהוא מוכר. ברגע שיש שימוש מסחרי הסיכוי שיצליח לקבל את הזכויות על המשפט, גדול יותר.

הבקשה לסימן מסחר של עורך הדין יואל אקרמן,

״כדי שסימן מסחר יתקבל לרישום, חייבים להוכיח שימוש בפועל בסימן המסחר - בין אם כלוגו ובין אם כסלוגן על חולצות למשל" מסבירה עו״ד רחל זילברפרב שרייבר, "במקרה של המשפט המלא - אין אינדיקציה לשימוש בפועל ולכן הסיכוי שמשפט כל כך פופולרי יעבור לבחינה רצינית הוא כמעט אפסי.

"לעומתו, לבקשה השנייה על המשפט המקוצר (שלא כולל את פלסטין) צורפו הוכחות לשימוש בסימן גם כלוגו וגם על גבי מוצרים שנמכרים על ידי המבקש באתר האינטרנט שלו, מה שיגדיל את הסיכוי לעבור לבחינה מהותית ואולי - תלוי בכמות ההוכחות שתידרש ותסופק - יתקבל לרישום״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר