"רצחתי אותם בידיים שלי": לראשונה - חקירותיו של יחיא סנוואר נחשפות

לידי "ישראל היום" הגיעו תמלולי חקירותיו של מי שהפך למנהיג חמאס ברצועת עזה ולאחד ממייסדי הזרועה הצבאית של הארגון • "הכנסתי אותו לקבר גדול שראיתי וחנקתי אותו בכאפייה שהייתה אצלי" • הצצה ראשונה לחשיפה המלאה שתפורסם מחר

יחיא סינוואר מגיע להפגנה בגבול עזה // רשתות ערביות

חשיפת "ישראל היום": בשנת 1989 עצרה ישראל את מי שלימים יהפוך למנהיג חמאס בעזה ולאחד ממייסדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, יחיא סנוואר. 34 שנים אחרי, "ישראל היום" חושף לראשונה את חקירותיו של סנוואר שנעצר על ידי השב"כ בחאן יונס והורשע ברצח משתפי פעולה עם ישראל - מרביתם בחניקה בידיו. היום (רביעי) אנו מפרסמים הצצה לקראת החשיפה המלאה שתפורסם מחר. 

ב-15 באוקטובר 1989 התיישב סנוואר מול חוקר המשטרה פקד שלמה אייל והחליט לפתוח הכל. "אני מוכן לספר לך דברים שמעולם לא דיברתי עליהם", אמר. "ב-1986 החלטנו אני והשייח' אחמד יאסין להפעיל אנשים שיאספו אינפורמציה על משתפי הפעולה ועל כל מי שנגד האסלאם". בחקירה סיפק סינוואר פירוט נרחב של מעשי הרצח, את כולם ביצע בעצמו. 

סנוואר ותמלולי חקירתו, צילום: אי.פי

באחד המקרים אותם סיפר לחוקר בצורה נרחבת, עקבו סינוואר וחבריו במשך ארבעה ימים אחרי רסמי סלים, תושב עזה, בשל מידע כי הוא כופר באסלאם ומשתף פעולה עם ישראל. "תפסנו אותו והכנסנו אותו למכונית. הוא הודה שהוא בקשר עם המודיעין הישראלי. לקחנו אותו לבית הקברות בחאן יונס, קשרתי לו את העיניים עם סמרטוט בשביל שלא יראה, הכנסתי אותו לקבר גדול שראיתי וחנקתי אותו בכאפייה שהייתה אצלי. אחרי שחנקתי אותו, עטפתי אותו בבד לבן וסגרתי את הקבר. הבנתי מרסמי שהוא מבין שמגיע לו למות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר