תנועת "אחים לנשק" הגישה את הבג"ץ הראשון נגד אי גיוס חרדים

מילואימניקים והורים למלש"בים הגיעו לבית המשפט העליון בירושלים • לטענתם, נשלל הבסיס המוסרי והערכי של מדינת ישראל כמדינת חוק ששוררת בה ערבות הדדית ועל כן נדרש מבג"ץ להתערב ולהשיב את החוק על כנו • "אחים לנשק": "ביטחון ישראל תלוי בצבא העם, וכדי לקיים את צבא העם כולם חייבים לחלוק בנטל"

חרדים בבקו"ם. צילום: ארכיון: גדעון מרקוביץ'

על רקע המתיחות הפוליטית הגוברת בנוגע לחוק הגיוס, וקרוב לחודש וחצי לאחר שפנו במכתב התראה לפני עתירה, הגיעו הבוקר (רביעי) מילואימניקים והורים למלש"בים לבית המשפט העליון בירושלים. הפעילים התכנסו על מנת להגיש עתירה למתן צווים לממשלה בנוגע להחלטתה לא לאכוף גיוס חרדים בעקבות פקיעת חוק שירות ביטחון - זה שאפשר עד כה לתלמידי ישיבות להימנע מגיוס.

העותרים מדגישים שלאחר פקיעת החוק וההחלטה לא לגייס חרדים לצבא, נשלל הבסיס המוסרי והערכי של מדינת ישראל כמדינת חוק ששוררת בה ערבות הדדית ועל כן נדרש מבג"ץ להתערב ולהשיב את החוק על כנו.

אחים לנשק חוסמים את הכניסה לכנסת מכיוון רחוב רופין - מכתזית הופעלה // מחאת המילואימניקים אחים לנשק

הגשת הבג"ץ, שאורגן על ידי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק", והוכן על ידי עורכי הדין טומי מנור, עמית מור וטל גנדלמן, ממשרד 'נשיץ ברנדס אמיר', התקיימה במעמד סימבולי עם עשרות אנשי מילואים והורים למלש"בים, הבוקר בבית המשפט העליון בירושלים.

מחוץ לבית המשפט היום, צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

בעתירה נכתב, בין היתר, כי: "לנוכח ידיעתה המוקדמת של הממשלה על פקיעתן הצפויה של הוראות פרק ג'1 לחוק שירות הביטחון, וביודעה כי מדיניות מתן הפטורים שנקבעה בו הוכרזה זה מכבר כבלתי חוקתית ובוטלה, החלטת הממשלה מושא עתירה זו הינה בבחינת תקיעת "אצבע בעין" לשלטון החוק, תוך התרסה גלויה מצד הגורמים המעורבים בכך ברשות המבצעת כלפי בית המשפט הנכבד וכלפי הנורמות שהותוו על ידו ונקבעו בסוגיה זו לאורך עשרות שנים, על כל המתחייב מכך".

מחאת המילואימניקים "אחים לנשק", צילום: נועם (דבול) דביר

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "ממשלת ישראל בחרה במודע לפעול באופן לא חוקי, לא חוקתי ולא שוויוני, בגלל אינטרסים של קומץ מנהיגים. ביטחון ישראל תלוי בצבא העם, וכדי לקיים את צבא העם כולם חייבים לחלוק בנטל. אנו דורשים חוזה חדש עם אחינו החרדים כי דמם אינו סמוק משלנו. מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית ואנחנו קוראים לבג"ץ להתערב בהסדר ההזוי שהממשלה המציאה לעצמה ולהזכיר שבמדינת ישראל שורר שלטון חוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר