אישום: גנבו תשתיות של חברת בזק - וניתקו 400 בתים בגבעתיים מהאינטרנט לשבוע

שלושת הנאשמים חתכו כבלים של חברת התקשורת בשווי עשרות אלפי שקלים • בחודש מארס האחרון, אותם הגנבים פעלו באותה הדרך וגנבו תשתיות גם באשקלון

חיבור לבזק (ארכיון). צילום: יחצ בזק

האינטרנט הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו, וגם כמה שעות ללא חיבור לרשת יכולות להוציא אנשים מדעתם. היום (חמישי) הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד שלושה תושבי הדרום, שגנבו תשתיות של בזק מ-400 בתים בגבעתיים והותירו אותם מנותקים מהעולם המקוון למשך שבוע שלם.

התשתיות של בזק משמשות מדי יום אלפי תושבי ישראל, משקי בית רבים, עסקים, בנקים, כספומטים, לחצני מצוקה של קשישים, בתי חולים ומרכולים העובדים בסליקת אשראי. חלק לא מבוטל מהתשתיות משמש את קהילת הביטחון בשגרה ובחירום. פגיעה בתשתיות בזק עלולה לגרום נזק לביטחון הציבור.

שבוע שלם בלי רשת אינטרנט, צילום: Getty Images

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב, כבלי התקשורת של חברת בזק עברו בין היתר בגבעתיים, דרך בור תקשורת הממוקם ברחוב הכנסת שבעיר. לפני כשבועיים נערכו שלושת הנאשמים לגנוב כבלים של בזק, ובכך הצטיידו מבעוד מועד בפלאיירים, רצועות גרירה, חומר סיכה וחולצות עבודה הדומות לאלו של עובדי החברה.

אדם באזיקים (אילוסטרציה), צילום: ללא קרדיט

לפני כשבועיים הגיעו הנאשמים לבור התקשורת, נכנסו אליו וחתכו את הכבלים בדרך שאינה ידועה, על מנת לגנוב אותם מאוחר יותר. לאחר שלושה ימים נכנסו שוב לתוך הבור, משכו מתוכו את כבלי התקשורת והעמיסו אותם ברכבם, ובכך גרמו לנזק של עשרות אלפי שקלים ולניתוק של 400 מנויים מהאינטרנט למשך שישה ימים.

בכתב האישום צוין כי גם חודשיים קודם לכן, במארס, הנאשמים פגעו בתשתית בזק באשקלון בכך שנכנסו לבור התקשורת ברחוב הנשיא שבעיר וחתכו את כבלי התקשורת. באותה שיטת הפעולה בדיוק, הנאשמים הגיעו כעבור כמה ימים אל הבור ולקחו את הכבלים שחתכו, ובכך גרמו לנזק של עשרות אלפי שקלים.

"במעשיהם פגעו הנאשמים בצוותא, במזיד ושלא כדין בכבלי התקשורת... נטלו ונשאו בצוותא את כבלי התקשורת המשמשים חלק מקווי תשתיות ללא הסכמת בעליהם, במרמה ובלי תביעת זכות בתום לב", נכתב בכתב האישום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר