"הרסו את חיי": נפתח משפט התביעה של אולה קרבנצ'קו (א"ק) נגד יוצרי "צל של אמת" ועו"ד הלוי

קרבנצ'קו הגישה תביעת דיבה בסך 5.4 מיליון נגד יוצרי "צל של אמת" - ארי פינס ויותם גנדלמן, סניגורו של זדורוב - עו"ד ירום הלוי ובן זוגה לשעבר אדיר חבני • התביעה עוסקת בהתבטאויות של היוצרים ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות ולא בסדרה עצמה • בנוסף לתביעת הדיבה, תובעת קרבצ'נקו את היוצרים בגין הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית, לאחר שפרסמו בסדרה כמה מציוריה ללא אישור

תביעת המיליונים של א"ק מגיעה לבית המשפט // צילום: משה בן שמחון

אולה קרבצ'נקו, (א"ק) שנחשדה ברצח תאיר ראדה, הגיעה הבוקר ( שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הגישה תביעת דיבה בסך 5.4 מיליון נגד יוצרי "צל של אמת" - ארי פינס ויותם גנדלמן, סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי ובן זוגה לשעבר אדיר חבני. בתום הדיון נרשמה מהומה קלה לאחר עימות בין הצד שתומך בא"ק לנתבעים.

בתום הדיון אמר עורך דינה של קרבנצ'קו: "יצאנו עכשיו מדיון מאוד מעניין. שמחנו לפגוש שופטת שמבינה עניין, מכירה את התיק. מקווים שהתיק יתקדם מהר. אילנה ראדה הייתה בדיון ופרסמה פוסטים. הבעתי הסתייגות מהדרך הזאת. אני מכבד את אילנה ראדה אבל הניסיון להשאיר את אולה קשורה לרצח של הבת שלה לא יקרה. היא משאירה אותה חשודה ברצח דל הבת המתוקה שלה".

אולה קרבצ׳נקו אמרה: "אני שמחה שנגענו ליום הזה. חיכיתי הרבה מאוד שנים. אני לא מאמינה שמנהלים משפט כיכר, לשרוף את המכשפה. אשמה עד שלא הוכחה חפותה. חבני צריך לעמוד לדין בבית משפט פלילי על. הפשעים שעשה. לא ייתכן שבן אדם מודה בטלוויזיה שאנס והכה ומעליל עלילה שהרסה לי את החיים".

נתבע על סך שני מיליון שקלים. עו"ד ירום הלוי, צילום: גיל אליהו/ג'יני

התביעה עוסקת בהתבטאויות של היוצרים ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות ולא בסדרה עצמה. בנוסף לתביעת הדיבה, תובעת קרבצ'נקו את היוצרים בגין הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית, לאחר שפרסמו בסדרה כמה מציוריה ללא אישור. סכום התביעה מורכב משני מיליון שקלים נגד עו"ד הלוי וכשלושה מיליון נגד יוצרי הסדרה, כאשר זה מחולק גם לפגיעה בזכויות יוצרים.

היום בדיון הראשון השופטת לימור ביבי, תיתן את החלטתה בבקשה של קרבצ'נקו לתת צו זמני, האוסר על עו"ד ירום הלוי, להוסיף ולפרסם דבר כלשהו, אשר ממנו יבין האדם הסביר, כאילו היא רצחה את הנערה תאיר ראדה ז"ל.

בן זוגה לשעבר אדיר חבני הגיש ביום ראשון, בקשה לסלק את התביעה נגדו על הסף ובבקשתו ציין כי באם תטען התובעת כי החשדות נגדה נסגרו "מחוסר אשמה", הוא יטען כי סגירת התיק נגד התובעת, אינה נעשתה בגלל שהפרקליטות בטוחה שא"ק אינה אשמה,  אלא כי היה זה הדבר המשפטי הנכון לעשות מאחר והפרקליטות החליטה ללכת למשפט חוזר בעניין רומן זדורוב.

ביקש את סילוק התביעה על הסף. אדיר חבני, צילום: גיל אליהו/ג'יני

בכתב התביעה, נטען בין השאר, כי יוצרי הסדרה, אשר בעקבותיה נחשפה זהותה של קרבצ'נקו, וכך גם עו"ד הלוי פרסמו אודותיה אינספור פרסומי לשון הרע, נהגו כלפיה ברשלנות, ואף הפרו את זכות היוצרים ואת הזכות המוסרית שלה בציוריה. "החל מתחילת שנת 2016, מצויה קרבצ'נקו תחת מטח פרסומי לשון הרע, החמור ביותר ככל הנראה שהוטח בישראל מאז ומעולם, בוודאי לעברו של אדם פרטי-אלמוני; מסע אשר עדיין לא הסתיים".

על אף שיוצרי "צל של אמת" - ארי פינס ויותם גנדלמן - הוזהרו בדבריהם לבל ייתבעו בלשון הרע, "הם הרבו להתראיין באמצעי התקשורת ולפרסם דברי לשון הרע זדוניים ומזעזעים, כאילו קרבצ'נקו היא רוצחת סדרתית". בכתב התביעה מובאים מעל 30 פרסומים, שעשו יוצרי "צל של אמת" ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות החברתיות, שבהם לטענתה הוציאו את דיבתה.

הנתבעים טענו כי א"ק רצחה את תאיר אדה ז"ל, צילום: דרור ארצי/ג'יני

בין השאר מוצג ריאיון שהעניק ארי פינס ברדיו בשנת 2016, שבו אמר: "בזמן שא"ק הייתה במעצר בית, היא ניסתה לרצוח מישהו". בריאיון אחר שהעניק גנדלמן בטלוויזיה ב-2018 הוא אמר: "אפשר להגיד בוודאות די ברורה שא"ק רצחה את תאיר ראדה".

באשר לעו"ד ירום הלוי  - סניגורו של זדורוב, צויין בתביעה כי הוא: "פצח במסע ציבורי אישי-אובססיבי אכזרי, זדוני ונקלה, נגד התובעת, ממנו עדיין לא שב. כאדם פרטי הוא בחר לעצמו כשעירה לעזאזל מתמודדת נפש אלמונית משולי החברה והחליט להרוס את חייה - שככל הנראה, שווים בעיניו כקליפת השום - על-מנת להאדיר את שמו בציבור ולהצטייר כעורך-דין הפלילי מספר 1 בישראל, עשוי לבלי חת, כזה שגם בתי המשפט צריכים להישמר מפניו; כמו אלה, שרואים בסדרות הטלוויזיוניות המשפטיות האמריקניות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר