יאיר נתניהו: "לגנץ היה סרטון סטייל אבי חימי"

הצעת הפשרה שהציע השופט נדחתה, ודנה כשדי עלתה הבוקר לדוכן העדים • "הוא פרסם על בני גנץ ומאהבות ואז הוא העלה את התמונה שלי ושאל מי זו" • נתניהו טען: "אני יודע שהמטרה העיקרית היא נקמה של גנץ, אבל הוא לא יכול לתבוע אותי כי הוא לא רוצה שדברים יעלו" • בדיון נחשף כי כשדי גייסה 350 אלף שקל בגיוס המונים למימון התביעה שלה

יאיר נתניהו באולם המשפט (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

דנה כשדי העידה היום (רביעי) נגד יאיר נתניהו בדיון במסגרת תביעת דיבה שהגישה נגדו, לאחר שהצדדים דחו את הצעת הפשרה של השופט. בהמשך עלה לדוכן העדים גם יאיר נתניהו, שאמר על הציוצים שלו: "אני לא כותב בשם אבא שלי, אני כותב בשם עצמי. אני לא בובה שלו".

נתניהו תקף את עצם התביעה של כשדי, ואמר: "תובעים אותי על כל דבר. תביעה כזו צריכה להידחות על הסף. הרי דמי מותר. דמה של כל משפחתי מותר בבית המשפט".

כשדי העידה: "הוא פרסם על בני גנץ ומאהבות ואז הוא העלה את התמונה שלי ושאל מי זו. ואז יש את הפרסום השלישי שבו הוא העלה תמונה של שנינו, אני ובני גנץ, שעליה טבוע ציוץ שלי, שמעולם לא כתבתי אותו. זה ציוץ שנועד לסגור את הפינה".

בהמשך עדותה סיפרה, "היו ציוצים שעוסקים באובססיביות בחיי המין של בני גנץ ואחריהם הגיעו הציוצים שמקשרים אותי לחיי המין של בני גנץ. יש חיבורים בין הציוצים של חיי המין של בני גנץ לציוצים לגבי".

"ציוצים אובססיביים של יאיר נתניהו". דנה כשדי,

עורך דינו של נתניהו, אלי פרי, שאל על ציוץ מחדש של נתניהו, בו נכתב על גנץ "נתפס במערומיו" והתייחס לפרסומים, שבטלפון שלו היו לכאורה סרטונים מביכים. לפי כתב התביעה, הציוץ מחדש של נתניהו אישרר את הפרסומים.

כשדי השיבה: "כשדמות ציבורית בסדר גודל כזה, בייחוד שהוא בן של ראש ממשלה, הוא לא רק מרחיב את תפוצת הציוץ אלא גם נותן לזה תוקף".

עורך דינו של נתניהו תקף אותה בתגובה: "את לוקחת חלקים מעשרה פאזלים שונים ומנסה לחבר אותם לפאזל אחד. ככה נראית התביעה שלך".

עו"ד רון לוינטל המייצג את כשדי שאל את נתניהו האם הוא יודע, שלבני גנץ יש  מאהבות. נתניהו: "אני יודע ממה שפורסם בתקשורת, שלבני גנץ היה סרטון. אני תוקף הרבה אנשים בטוויטר. תקפתי אותו על כך שהוא אינו ראוי להיות ראש ממשלה. כפי שנחשף, בני גנץ היה סחיט בידי איראן. פורסם שהאיראנים פרצו לטלפון שלו ומצאו שם סרטון שהוא שלח למאהבת שלו באמריקה. סרטון סטייל אבי חימי".

עו"ד לוינטל שאל על ציוץ בו פרסם נתניהו על מאהבות של גנץ. נתניהו השיב: "אני לא מבין, זו תביעה בשם בני גנץ כי הוא לא יכול לתבוע אותי? כי הוא לא רוצה שהדברים יעלו בבית המשפט?".

נתניהו הוסיף: "אני יודע שהמטרה העיקרית היא נקמה של גנץ, אבל הוא לא יכול לתבוע אותי כי הוא לא רוצה שדברים יעלו. לכן הוא משתמש בדנה כשדי".

לטענת נתניהו השתמש בדנה כשדי כדי להתנקם בו. בני גנץ , צילום: אורן בן חקון

נתניהו המשיך להעיד: "כותבים דברי דיבה על אבא שלי אצלכם בשמאל המון פעמים ביום בלי עין הרע. פה זה לא דברי דיבה, כי זה פורסם בכלי התקשורת, וגנץ מעולם לא הכחיש את זה. אני חושב שזה מסוכן שיהיה ראש ממשלה עם סרטון כזה. כי אם הוא ירצה לתקוף באיראן הוא יקבל מסר שאם הוא יתקוף הסרטון שלו יופץ ברשת".

עו"ד לוינטל הקשה: "בגלל שאתה הבן של ראש הממשלה, שאחראי על השב"כ וכוחות הביטחון, אז מייחסים רצינות לדברים שאתה כותב".

נתניהו בתגובה: "לא שמעתי לפני כן טענה כזו. אבא שלי מעולם לא משתף אותי בדברים כאלה".

נתניהו הוסיף: "לא הייתי מעלה על דעתי לתבוע אדם שהעלה תמונה שלי מהפייסבוק ושאל מי זה. חברים שלי מארצות הברית מתפלאים. הם שואלים: 'בית משפט לא זרק אותה מכל המדרגות?'. זה אות קלון לבית המשפט שתביעה כזו מתנהלת".

עו"ד לוינטל: "אם לא רמזת לקשר מיני בין התובעת לבין גנץ אז למה רמזת?"

נתניהו: "אני לא רמזתי לכלום. בעוד שאנשי ימין אומרים שנתניהו צריך להיות רה"מ כי הוא הביא ארבעה הסכמי שלום, כלכלה טובה, יחסי חוץ ועוד, אצל השמאל זה תמיד טיעונים אינפנטיליים. אחד הציוצים שמישהו העלה פוסט של פעילת השמאל דנה כשדי שכתבה שגנץ צריך להיות רה"מ רק כי הוא נחמד והכין לה כוס תה. הטיעון שלה למה הוא צריך להיות רה"מ הצחיק אותי אז זו היתה הדרך שלי להסתלבט עליה. בתור פעילת שמאל היו לה הרבה פוסטים נגדי ונגד משפחתי".

"גברת כשדי ואבא שלה מאוד אוהבים פרסום. ולכן היא הגישה את התביעה נגדי. היא התראיינה בכל מקום והיא זו שאמרה בראיונות, שהיא עושה קישור בין הציוץ שלי לבין טענה לרומן שלה עם גנץ. היא העלתה את הטענה הזו".

יאיר נתניהו ודנה כשדי, צילום: קוקו, גדעון מרקוביץ'

כשדי תבעה את יאיר נתניהו בגין לשון הרע והטרדה מינית. סכום התביעה, אשר הוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא, הועמד על חצי מיליון שקלים. לטענתה, נתניהו הבן הציג אותה כמאהבת של יו"ר כחול לבן ושר הביטחון לשעבר בני גנץ.

בדיון עלה, כי כשדי גייסה בגיוס המונים 350 אלף שקלים לצורך התביעה נגד נתניהו. עורך דינו של נתניהו, פרי, שאל: "כל הסכום הלך לטובת התביעה?" כשדי: "היו הליכים שהתחילו והופסקו. ויהו עוד תביעות נגד מגיבים אחרים. כל הכסף נמצא בחשבון נאמנות".

בכתב התביעה נטען, כי נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה שלה עם גנץ ורמז כי היא מקיימת איתו יחסי מין. יאיר נתניהו פרסם אז תמונה של כשדי עם גנץ וכתב: "מישהו יודע מי זו?".

כשנשאל על התגובות לציוץ שלו ענה נתניהו: "בפוסט של דנה כשדי ושל אבא שלה כתבו תגובות נוראיות לגבי ולגבי משפחתי. כתבו לרצוח אותי, לאנוס את אמא שלי ומה לא. לא ראיתי פעם אחת שהיא ואבא שלה מחקו תגובות או גינו אותן".

לטענת יאיר נתניהו קיבלה איומים באונס. שרה נתניהו,

"אני לא אחראי מה שהעוקבים מפרשים. אם ככה אז הכוונה של הפוסטים שאבא שלה והיא כתבו זה שצריך לאנוס את אמא שלי. אני לא מבין את ההזייה הזו".

בכתב התביעה נאמר: "התובעת הוצגה על ידי הנתבע כבחורה קלת דעת ומופקרת, כמי שהיא עוד אחת ברשימת כיבושיו של גנץ, כמובן ללא כל בירור עמה, ללא היכרות איתה ובלי שיש בדברים ולו קורטוב אמת". לטענת כשדי, היא פעילה למען בעלי חיים שהתנדבה לסייע למפלגת כחול לבן במהלך הבחירות לכנסת.

בכתב ההגנה טען יאיר נתניהו, כי באמת ביקש לדעת מה הקשר בין כשדי לגנץ וכי בפרסום לא היה שום רמז לקשר מיני ביניהם. עוד טען, כי הוא לא אחראי לתגובות לציוץ שלו,  שרמזו על קשר מיני כזה.

במהלך הדיונים הקודמים הציע השופט רונן פלג לצדדים להגיע לפשרה, אולם הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם.

בעוד כחודש יוגשו הסיכומים בתיק, ובהמשך יינתן פסק הדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר