לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה להסדיר את הישיבה בחומש, בית המשפט העליון הוציא היום (שני) צו על תנאי והודיע למדינה כי עליה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא לפנות את הישיבה בחומש.
מוקדם יותר היום, הודיעו שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' כי בכוונת הדרג המדיני "לשנות כיוון" ולפעול לתיקון ההוראות הנוגעות לשהות ישראלים במאחז חומש ובכך להביא להסדרה שלו. מכיוון שהשינויים ישפיעו ישירות על מצב העתירה, המדינה ביקשה זמן נוסף שבמהלכו יעדכנו על ההתקדמות. במסגרת התשובה הבהירו השרים כי בכוונת הממשלה לבצע תיקוני חקיקה ולגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה במקום בהתאם לחוק.
בתגובה להודעת בג"ץ, מארגון יש דין, שעתר יחד עם בעלי אדמות מבורקה, נמסר: "טוב עשה בג"ץ שהוציא צו על תנאי והורה למדינה להסביר מדוע לא יפונה המאחז חומש לאור חוסר ההיתכנות החוקית להסדירו. גם ביטול חוק ההתנתקות לא ישנה את העובדה שמדובר באדמות בבעלות פלשתינית פרטית. לא פחות חשוב מכך, לאחר ארבע שנים וחמישה דיונים תידרש המדינה לנמק גם מדוע אינה מאפשרת גישה חופשית ובטוחה לבעלי האדמות לשטחים שבבעלותם".
על פי ההסכמים הקואליציוניים עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית השהות של הישיבה בחומש תוסדר באמצעות תיקון חוק ההתנתקות. אם אכן הדבר יקרה, מדובר בשינוי דרמטי לעומת מה שמתרחש ב-17 השנים האחרונות במקום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו