דרמה במשפט נתניהו: התביעה ביקשה להכריז על עדה עוינת, השופטים סירבו

יהודית תירוש הגישה את הבקשה לשופטים נגד העדה יפעת בן חי שגב • התובעת טענה שיו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר הציגה בביהמ"ש עדות סותרת לזו שמסרה במשטרה • בן חי שגב: "חיכיתי לומר את האמת מול השופטים, כי אין לי אמון במערכת" • עוד אמרה העדה: "נעשתה לי חקירה חובבנית ורשלנית, הציגו לי שקרים"

יפעת חי שגב, צילום: אורן בן חקון

דרמה במשפט נתניהו: התביעה בתיק 4000 נגד ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, דרשה היום (שלישי) מבית המשפט להכריז על יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, יפעת בן חי שגב, כעל עדה עוינת.

השופטים סירבו לבקשת התביעה להכריז על בן חי שגב כעל עדה עוינת, אך אפשרו לערוך לה חקירה נגדית. הפרקליטות ביקשה להפסיק את הדיון להיום ,לצורך הכנה לעדות של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר - אך גם לכך השופטים סירבו, וביקשו להתחיל בחקירה הנגדית לאחר הפסקה קצרה בת רבע שעה.

בנימין נתניהו בבית המשפט (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בחקירה הראשית שנערכה לה, היא טענה שהליך החקירה שלה בפרשה היה לא תקין: "אמרתי לחוקר לא להכניס לי מילים לפה, ושהוא הניח לפניי הנחה שגויה ולא נכונה".

למעשה מבקשת הפרקליטות שהעדה לא תעיד, אלא שתבוצע לה חקירה נגדית על ידי התביעה, שבהמשך צפויה לבקש להעדיף את עדותה של בן חי שגב במשטרה על פני עדותה בביהמ"ש.

לטענת התביעה, בן חי שגב העידה דברים סותרים בעדותה במשטרה ובעדותה בבית המשפט. "אני עוינת? עוינת לאמת?", הגיבה העדה לבקשה.

שלמה פילבר. גם עליו רצתה התביעה להכריז כעל עד עוין, צילום: אורן בן חקון

בן חי שגב העידה הבוקר בביהמ"ש המחוזי בירושלים, ויצאה נגד תזת התביעה שבכתב האישום: "החקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית. החקירה נעשתה בצורה מאיימת, ובאופן שצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל. יהיו אמירות בחקירה שהן תוצאה של הטעיה", אמרה בן חי שגב על חקירתה במשטרה.

"החוקר הכניס לי מילים לפה"

עוד אמרה: "כשביקשתי את הזכות לעיין בתאריכים ובמסמכים, נתקלתי בסירוב. חזרתי לניירות שלי, ומצאתי שהזרקור ששמו לי החוקרים אולי הצליח בחלקו - אבל לא הצליחו למחוק לי את הזיכרון".

היא המשיכה להעיד: "אמרתי לחוקר 'אתה מניח הנחה לא נכונה', אמרתי לו שהוא מכניס לי מילים לפה, והוא אמר לי 'מה זה יעזור לך?', ו'פילבר לוחץ עלייך'. הציגו לי עובדות שקריות וחלקי מסמכים. רק אחר כך הבנתי את גודל הטרגדיה. התפיסה הרגולטורית שלי, כרגולטורית מנוסה בשוק התקשורת, היא שהם טועים".

"למה אני עוינת? לאמת?"

לשאלת תובעת תיק 4000 יהודית תירוש מדוע לא אמרה זאת בריענון העד ובמשטרה, הגיבה העדה: "לא אמרתי הרבה דברים בריענון בפרקליטות לפני שבוע. חיכיתי לשופטים, כי אין לי אמון במערכת". מייד לאחר מכן ביקשה התובעת להכריז על העדה כ"עד עוין", ולחקור אותה בחקירה נגדית.

נזכיר כי בקשה דומה של הפרקליטות התקבלה על ידי השופטים, כשבמהלך חקירתו של עד המדינה שלמה פילבר התביעה ביקשה להכריז עליו כעל עד עוין, לאחר שלטענת הפרקליטות עדותו לא תאמה את זו שמסר במשטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר