"זה התחיל מחבילה אחת, כמות מועטה יועדה לאורחים": הנהג של מילצ'ן העיד על אספקת המתנות לזוג נתניהו

יונתן חסון עלה לדוכן העדים בבית המשפט, וסיפר על המתנות שסופקו לבני הזוג • "מילצ'ן ידע על כל דבר שיצא מהבית שלו - גם פאקר היה מודע" • במהלך עדותו, סיפר על המפגש עם הזוג נתניהו: "לא רצינו שאף אחד ידע" • סנגורו של נתניהו מתנגד שמילצ'ן יעיד מלונדון

יונתן חסון, צילום: אורן בן חקון

הנהג של ארנון מילצ'ן העיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כחלק מהדיון בתיקי האלפים. חסון התבקש לספר על דברים שנקנו על ידי מילצ'ן ופאקר לבני הזוג נתניהו אליהם הוא נחשף במסגרת עבודתו. "הסיגרים שהייתי קונה היו מיועדים לביבי", העיד והוסיף כי "99 אחוז מכל הרכישות מיועדות לו".

"רוב הדברים שנקנו עבור משפחת נתניהו היו שמפניות וסיגרים. היו גם דברים בודדים כמו מעילים ותיקי יוקרה. לא ראיתי תכשיטים חוץ מסקיצה אחת", העיד הנהג חסון. עוד אמר כי "מילצ'ן ופאקר היו מודעים במאה אחוז לכל מה שאנו נותנים לבני הזוג נתניהו".

במקביל, השופט ברעם שאל "מי קיבל את ההחלטה לקנות?" וחסון השיב: "בחלק מהמקרים ארנון ופאקר ובחלק מהמקרים הדס קליין". חסון הסביר כי הוא קיבל הוראות מהדס קליין וכי "שמעתי ממנה (מהדס) ששרה התקשרה או שדיברו איתה (עם הדס) מהלשכה. או שהיא התבקשה לתת על ידי ארנון או פאקר".

הדס קליין בבית המשפט, צילום: אורן בן חקון

חסון התייחס לסיגרים והעיד כי "זה התחיל מארנון כחבילה אחת, אחר כך זה עבר לשתי חבילות. בתחילת הדרך היינו קונים ספציפית פר בקשה, או כשארנון נערך לביקור. כשזה התחיל להיות לעתים תכופות יותר התחלנו לרכוש כמויות גדולות יותר כדי שתמיד יהיה לנו ספייר. אבל שתי חבילות ספייר, לא מעבר לזה".

חסון התייחס לרכישת השמפניות והסביר כי "בבית של פאקר חד משמעי זה היה לצרכי הזוג נתניהו, ובבית של מילצ'ן היה שימוש קל מאוד לבני הבית ולאורחים. בשבוע אולי נשתו שני בקבוקים".

"שרה אמרה שזה לטובת המדינה"

התובעת קרן צבירן, מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שאלה במהלך הדיון: "מי יזם את נתינת השמפניות למיטב ידיעתך?". חסון השיב: "אני האחרון שמביא את זה. אני מקבל הוראה או מהדס או מארנון או מג'יימס לגבי שמפניות וסיגרים. אם יש בבית, אני לוקח אותם, מעמיס את הרכב נוסע לבלפור או לקיסריה ומוסר את הדבר. במקרים מאוד ספציפיים נכנס לתוך הבית שלהם של בני הזוג".

חסון תיאר לפרטי פרטים מקרים של העברות שמפניות לבני הזוג נתניהו. "היה מקרה שלא נסעתי לבלפור, אלא נסעתי למשרד ראש הממשלה ושם יצא נציג ולקח ממני. אני זוכר שלושה מקרים כאלו (שלא הבאתי שמפניות לבלפור). המקרה הראשון הוא ביום של בחירות. התבקשתי להביא 2 שישיות של שמפניות. לא רצינו, לא אנחנו ולא בני הזוג שאף אחד ידע. נפגשתי עם הנהג של שרה, ויקטור, באחד המושבים של ירושלים, שם הוא אסף את זה. הסיפור היה כדי שחס וחלילה אף אחד לא יראה אותי מביא ביום הבחירות שמפניות".

מעון רה"מ ברחוב בלפור בירושלים, צילום: אורן בן חקון

חסון ציין אירוע נוסף בערב חג. "לא רציתי לנסוע עד לירושלים. נפגשתי עם נהג בשם ירון ליד מתקן אדם והבאתי לו שמפניות", סיפר בעדות. "ארגז אחד או שניים. מקרה שלישי היה ביומולדת שלי וגם היומולדת של אפי אזולאי (אב הבית). הבאתי לו שתי שקיות עם שני בקבוקים בכל שקית. לגברת נתניהו פעם אחת בבלפור, אני מסרתי ישירות".

ברעם: עם נתניהו לא נפגשת?

חסון: "פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים של שמפניות לבית בקיסריה. מי שפתח את הדלת היה מר נתניהו. הוא הצביע לכיוון המטבח ושם נגמר הסיפור. אמרתי לשרה שדאגתי לה והיא הוסיפה שזה לטובת המדינה. מה זה אומר - אני לא יודע", אמר.

"ביקשה שאביא לה עוד 4 בקבוקים". בנימין נתניהו ורעייתו שרה בבית המשפט (ארכיון), צילום: אבשלום ששוני

"הכנו לפני הביקור של הזוג (ב-2016, בבית ינאי) היכן שארנון יושב לפעמים עם ביבי ושרה - סיגרים", ציין חסון. "או שביבי היה מגיע לארנון והוא היה מתקשר ומבקש לקבל סיגרים. אריזות תמיד סגורות. אני הייתי נכנס לחדר פגישות עם הקופסא או ששמים מבעוד מעוד. לפעמים ארנון רצה גם שתייה מוכנה - 2 ארגזים של השמפניות. נתניהו היה פותח קופסא מעשן סיגר או שניים ולוקח את היתר הביתה. התבקשנו להביא שקית. למדנו להכין מראש".

חסון ציין כי השמפניות ניתנו בסוף הביקור ברכב של שרה או שהיו מניחים בחדר. "היה מקרה ששרה שכחה לקחת בסוף ביקור בבית ינאי אז היא ביקשה שאביא לה עוד 4 בקבוקים".

התנגדות שמילצ'ן יעיד מלונדון

בתוך כך, סנגורו של ח"כ בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, הודיע לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הוא מתנגד לכך שרענון העד המרכזי בתיק 1000 ארנון מילצ'ן יערך בביתו שבלונדון ולא במשרדי הפרקליטות כפי שמורה הנחיית פרקליט המדינה. במקביל, 

הסנגור ביקש מהשופטים למנוע זאת ולקיים דיון דחוף בנושא. בנוסף, רמז כי בכוונתו להתנגד להתנגד לכך כי מילצ'ן יעיד מביתו בחו"ל באמצעות מערכת ויעוד חזותית וללא שיהיה נוכח באולם בית המשפט.

ארנון מילצ'ן, צילום: אי.אף.פי

ביום רביעי האחרון פורסם בחדשות 13 כי בכוונת הפרקליטות להעיד את ארנון מילצ'ן במשפט מביתו שבלונדון באמצעות מערכת ויעוד חזותי ולא לדרוש ממנו להגיע לישראל לעדות, ובנוסף כי בקרוב תטוס המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי לערוך למילצ'ן רענון עד. סנגורו של נתניהו עמית חדד פנה לפרקליטות בכדי לקבל אימות לדיווח אולם זו סרבה לאשר או לשלול את הדיווח.

בעקבות כך, אתמול הגיש בקשה למנוע את הרענון וכתב לשופטים "הנחיית פרקליט המדינה קובעת במפורש כי ראיון העד יתקיים במשרדי התביעה. החלופות האחרות המפורטות בהנחיה נמצאות בעדיפות נמוכה ורק כאשר אילוצי זמן ומשאבים לא מאפשרים. בעניינו האילוצים אינם רלוונטים, למאשימה היה ויש שפע של זמן לפגוש את מר מילצ'ן לצורך ביצוע ראיון העד.

מתנגד שמילצ'ן יעיד בחו"ל. עו"ד עמית חדד,

עוד יש לשים לב, שכל החלופות מתייחסות למקומות רשמיים כגון תחנת משטרה, אולם בית משפט ומשרד ממשלתי. הנחיות פרקליט המדינה לא כוללות אפשרות כלשהי לביצוע ראיון העד בביתו של העד, ובוודאי לא מחוץ לתחומי המדינה, מקום בו לא חלים חוקי מדינת ישראל". הסנגור הזהיר מפגיעו בזכויות הנאשם נתניהו בתיק.

הסנגור רמז כי בכוונתו להתנגד בהמשך גם כי העדות תתקיים מחו"ל ולא באולם בית המשפט, "הכוונה להעיד את מר מילצ'ן באמצעות היוו עדות חזותית, לא יכולה להתרחש מבלי שהמאשימה תפנה בבקשה מתאימה לבית המשפט הנכבד. עשויה המאשימה לסבור כי היא לא חייבת לקבל את אישורו של בית המשפט. קיים חשש שההגנה ובית המשפט הנכבד יעמדו בפני עובדה מוגמרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר