עונש קל? 14 חודשי מאסר נגזרו על הנאשם בתקיפת שוטרים בכפר קאסם

בפועל הוא ירצה בסך הכל תשעה חודשי מאסר לאחר ניכוי שליש • בגזר הדין שניתן בבית המשפט השלום בכפר סבא, טען השופט שרון כי מדובר בתופעה של אובדן משילות • "הנאשם סבור שהוא 'בעל הבית' - מדובר בתקיפה בורטאלית"

נעצר בחשד שביצע מעשה מגונה (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

המקרה שהסעיר את המדינה הגיע לסיומו? 14 חודשי מאסר נגזרו על החשוד המרכזי בתקיפת שוטרים בכפר קאסם לפני שמונה חודשים. בפועל הוא ירצה בסך הכל תשעה חודשי מאסר לאחר ניכוי שליש.

נזכיר כי באוקטובר 2021 אנשי ארגון השמירה "אל חראסה" של התנועה האסלאמית מנעו משוטרים להיכנס לבניין העירייה בכפר קאסם ואף תקפו אותם. המקרה הקשה של התקיפה אירע כאשר שוטרים וקצין הגיעו לבניין העירייה בעקבות דיווח שאנשי ארגון השמירה כלאו במבנה בן אדם. 

תיעוד האירוע בכפר קאסם ממצלמות הגוף של השוטרים שהותקפו

אסלאם טאהה בן ה-38, איש ארגון השמירה, עמד לפני הדלת ומנע מהשוטרים להיכנס למבנה. בתיעוד ממצלמות השוטרים, שנחשף ב"ישראל היום", נראה טאהה מאיים על השוטר. "אתה רוצה שיהיה דם בכפר, אתה לא תיכנס לכאן", אמר. בהמשך תקף את אחד השוטרים באגרופים לפניו. מעוצמת האגרופים נפל השוטר ארצה.

הסרטון הופץ ברשתות החברתיות וזעזע את המדינה. מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, אמר בזמנו: "לא נעבור לסדר היום על אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם".

טאהה הואשם בעבירות חמורות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר והורשע במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. עם זאת, ההסדר לא כלל הסכמה על העונש.

תקיפת שוטרים בכפר קאסם

בגזר הדין שניתן בבית המשפט השלום בכפר סבא, אמר השופט אביב שרון: "הנאשם סבור שהוא 'בעל הבית', שהוא וחבריו לארגון השמירה 'יטפלו' בעניין, תוך שהוא מבקש להדיר את השוטרים מבניין העירייה. למרבה הצער, מעשיו של הנאשם מצביעים על תופעה מסוכנת, רחבה יותר, באזורים מסוימים בארץ, של אובדן משילות, אי ציות, התרסה נגד שלטון החוק ופגיעה בסממנים שלטוניים מוסדיים – תופעה מסוכנת שיש להוקיע ולהילחם בה ללא פשרות".

עוד קבע: "הנאשם המשיך לחתור תחת סמכותה החוקית של המשטרה, בהיעדר כל מורא מרשויות אכיפת החוק, תוך שהוא מטיח בקצין 'יש לנו תפקיד בכפר' ושב וסירב לתת לקצין להיכנס לבניין. הנאשם אף שלח איום מרומז לשוטרים באומרו 'אתה לא תיגע בי, שלא יהיה בלאגן בכפר' כשמסביב לשוטרים המון מתלהם, כשהשוטרים נמצאים בנחיתות מספרית וכשהם חוששים שמא מאן דהוא יחטוף מהם את נשקם האישי".

על הכאת השוטר באגרופים קבע: "מדובר בתקיפה ברוטאלית של השוטר בשלוש מכות חזקות ועוצמתיות לפניו וגרימת חבלות בפניו. עוצמת המכות נלמדת אף מנפילתו של השוטר לאחור. הפציעות שנגרמו לשוטר אף הן מהוות נסיבא לחומרא – מדובר בחבלות מדממות בשפתיים, בעין ונפיחות במצח".

על אף מילותיו הקשות נגזרו על טאהה 14 חודשי מאסר, שבעה חודשי מאשר על תנאי ופיצוי על סך  7,500 שקלים לשוטר שהוכה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר