נתניהו יזומן להעניק עדות בוועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון

ראש הממשלה לשעבר צפוי למסור את עדותו ב-20 ביולי • ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת ימסור את עדותו בעוד כשבועיים

זירת האסון בהר מירון , צילום: דוד כהן/ג'יני

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון צפויה לזמן לעדות את ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, למתן עדות ב-20 ביולי.

נוסף על יו"ר האופוזיציה, בעוד כשבועיים יזומנו לתת עדות בוועדה ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת וכן תא"ל (מיל') וניצב בדימוס צבי טסלר, שהיה השנה הממונה האחראי להילולת ל"ג בעומר במתחם.

ימסור עדות. ח"כ בנימין נתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כזכור, בעדות שיו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, מסר בוועדה לפני כשלושה שבועות, הוא סיפר על הקשיים בהסדרת הקרקעות בהר מירון: "כדי להגיש להפקדה, צריך את חתימת המגיש. אף אחד לא רוצה לחתום על התוכנית. מה שהבנתי זה שקנאים וגורמים במירון מתנגדים, אומרים שלתוכנית יש אופי תיירותי וזה משנה את האופי של אתרא קדישא ויהפוך אותו להיות כמו הכותל המערבי".

בהמשך הדיון אמר כי "ל"ג בעומר מתחיל את עונת החתונות של החרדים, אחר כך, אם תהיה הפצה של קורונה מההילולה, זה היה מתחיל לעבור בכל החתונות. נציג המשטרה בוסקילה אמר ש'הכל יפה על הנייר, אנחנו לא יודעים לעשות את זה'. אם אתם פותחים את ההר לעמך ישראל, אנחנו לא יודעים למעלה בהר לחסום אותם שלא ייכנסו, הגבלות יותר מדי מסוכנות".

שנה אחרי אסון מירון: מטפסים על גדרות ומתפרעים // צילום: דוברות המשטרה

לדבריו, הוא פנה לנציגי משרד התחבורה ואמר להם: "אולי אתם הפתרון? אתם המסיעים הבלעדיים של הציבור, אין מכוניות פרטיות, אולי דרככם, או שאתם תעלו לאוטובוסים רק אנשים עם תו ירוק שכבר יש להמונים? לילדים אפשר לעשות PCR או שתמכרו כרטיסים לפי שעות". הוא טען כי "עמדת משרד התחבורה הייתה מאוד נחרצת, בצורה לא שגרתית. משרד התחבורה לא הסכים בשום צורה, ככה נגמר הדיון. עלתה שאלה אם יודעים לנווט את החסידויות שהן ידאגו לתו ירוק, כל אחד אמר דברים טובים, אבל אף אחד לא לקח את זה על עצמו".

ח"כ דרעי בעדות בוועדת החקירה, לפני כשלושה שבועות, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר