מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום (שני) את דו"ח נציב תלונות הציבור השנתי. בשנת 2021, התקבלו בנציבות תלונות הציבור 19,701 מכתבי תלונה, 11% יותר מ-2020. מדובר בגידול עקבי בשנים האחרונות.
על פי הדו"ח, הגוף שהתקבלו בעניינו הכי הרבה תלונות בשנת 2021, הוא משרד התחבורה עם 1,776 תלונות. מדובר בעלייה של 80.5% במספר מכתבי התלונה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעומת השנה הקודמת. במקום השני עומד המוסד לביטוח לאומי עם 1,503 תלונות ואחריהם חברת דואר ישראל עם 1,022 תלונות.
עוד עולה מהדו"ח כי חל גידול של 68.5% במספר מכתבי התלונה על רשות האוכלוסין וההגירה בין השנים 2019 – 2021.
שיעור התלונות המוצדקות עמד על 34%, כאשר 75.4% מהתלונות נגד חברת הדואר נמצאו מוצדקות, 48.1% מהתלונות נגד משרד הביטחון ו-47.2% נגד משרד הכלכלה והתעשיה.
כאשר בוחנים את נושאי התלונות עולה כי 36.3% מהתלונות שטופלו בנציבות בשנת 2021 עסקו בנושא השירות לציבור.
כ-41.5% מהתלונות בנושא השירות לציבור שבירורן הסתיים נמצאו מוצדקות (שיעור גדול מהשיעור הכללי של התלונות שנמצאו מוצדקות (34%).
כך למשל, בקשתו של קשיש סיעודי הסובל מדמנציה ומרותק לכיסא גלגלים לקבלת תג נכה המיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים נדחתה. בעקבות התערבות הנציבות אושר לו תג נכה לצמיתות.
עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2021 הוגשו 41 תלונות של עובדים שטענו כי הממונים עליהם פגעו בזכויותיהם מאחר שחשפו מעשי שחיתות, לעומת 53 תלונות בשנת 2020.
בשנה זו קיבלו שלושה מתלוננים צווי הגנה זמניים ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, ניתנו שתי החלטות למתן תוקף להסכמים ושש תלונות שהנושא בא על פתרונו בעקבות התערבות הנציבות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו