דו"ח המבקר: זינוק של כ-80% בתלונות נגד משרד התחבורה, 75% מהפניות נגד הדואר מוצדקות

בשנת 2021 נרשמה עלייה של 11 אחוזים בתלונות הציבור לעומת 2020 • 48.1% מהתלונות נגד משרד הביטחון • יותר מ-40 אחוזים מהתלונות בנושא השירות לציבור - נמצאו מוצדקות

עלייה משמעותית בתלונות נגד משרד התחבורה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום (שני) את דו"ח נציב תלונות הציבור השנתי. בשנת 2021, התקבלו בנציבות תלונות הציבור 19,701 מכתבי תלונה, 11% יותר מ-2020. מדובר בגידול עקבי בשנים האחרונות.

על פי הדו"ח, הגוף שהתקבלו בעניינו הכי הרבה תלונות בשנת 2021, הוא משרד התחבורה עם 1,776 תלונות. מדובר בעלייה של 80.5% במספר מכתבי התלונה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעומת השנה הקודמת. במקום השני עומד המוסד לביטוח לאומי עם 1,503 תלונות ואחריהם חברת דואר ישראל עם 1,022 תלונות.

מרב מיכאלי. המשרד שלה ספג הכי הרבה תלונות, צילום: אורן בן חקון

עוד עולה מהדו"ח כי חל גידול של 68.5% במספר מכתבי התלונה על רשות האוכלוסין וההגירה בין השנים 2019 – 2021.
שיעור התלונות המוצדקות עמד על 34%, כאשר 75.4% מהתלונות נגד חברת הדואר נמצאו מוצדקות, 48.1% מהתלונות נגד משרד הביטחון ו-47.2% נגד משרד הכלכלה והתעשיה.

דואר ישראל. במקום השלישי בכמות התלונות, צילום: יהושע יוסף

כאשר בוחנים את נושאי התלונות עולה כי 36.3% מהתלונות שטופלו בנציבות בשנת 2021 עסקו בנושא השירות לציבור.
כ-41.5% מהתלונות בנושא השירות לציבור שבירורן הסתיים נמצאו מוצדקות (שיעור גדול מהשיעור הכללי של התלונות שנמצאו מוצדקות (34%).

מתניהו אנגלמן, צילום: יהונתן שאול

כך למשל, בקשתו של קשיש סיעודי הסובל מדמנציה ומרותק לכיסא גלגלים לקבלת תג נכה המיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים נדחתה. בעקבות התערבות הנציבות אושר לו תג נכה לצמיתות.

עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2021 הוגשו 41 תלונות של עובדים שטענו כי הממונים עליהם פגעו בזכויותיהם מאחר שחשפו מעשי שחיתות, לעומת 53 תלונות בשנת 2020.

בשנה זו קיבלו שלושה מתלוננים צווי הגנה זמניים ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, ניתנו שתי החלטות למתן תוקף להסכמים ושש תלונות שהנושא בא על פתרונו בעקבות התערבות הנציבות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר