ביהמ"ש העליון דחה ארבע עתירות נגד הקמת רכבל בעיר העתיקה בי-ם

העתירות ביקשו לבטל את החלטת הממשלה, מהסיבה שקיימת אי התאמה של הרכבל לסביבת העיר העתיקה והדבר מהווה פגיעה נופית • השופטים הכריעו: "אין מקום להתערבות שיפוטית בנושא, וכן נדרש שיפור תשתיות התיירות באזור"

הרכבל בחיפה. בקרוב גם בעיר העתיקה בירושלים?, צילום: הרצי שפירא

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ראשון) ארבע עתירות שהוגשו נגד הקמת הרכבת בעיר העתיקה בירושלים.

העתירות נועדו לבטל את החלטות הממשלה, ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור והות"ל, שהתקבלו בעניינה של התוכנית. עיקר הטיעון נסוב על כך שקיימת אי התאמה של הרכבל לסביבת העיר העתיקה והדבר מהווה פגיעה נופית.

על פי תוכניות הבנייה, תחילת מסלולו יהיה במתחם הרכבת הישנה וסופו בתחנה הסמוכה לשער האשפות.

השופטים ענת ברון, השופט יוסף אלרון ואלכס שטיין כתבו בפסק דינם: "אין מקום להתערבות שיפוטית. מוסדות התכנון בחרו לאזן בין השיקולים הרבים הנוגעים לעניין, ובכלל זה שיקולים תחבורתיים, שיקולים כלכליים, שיקולי נוף ואיכות הסביבה, שיקולים הנוגעים לרווחת חייהם של התושבים המתגוררים באזור התוכנית ואף שיקולים הלכתיים".

בית המשפט העליון הכריע לטובת הקמת הרכבל, צילום: אורן בן חקון

עוד הדגישו השופטים שההכרעה בין ההשקפות התכנוניות השונות ובין האידיאולוגיות החברתיות השונות מסורה לגופי התכנון שנקבעו לשם כך על ידי המחוקק.

השופטים נימקו את החלטתם גם משום הצורך המובהק שבשיפור תשתיות התיירות באזור, התחזיות לגידול בהיקף המבקרים באתרי התיירות באזור התוכנית, הרצון לנצל את ה"תווך העילי" בשל מגבלות טופוגרפיות וסביבתיות כמו גם האפשרות לשנע באמצעות הרכבל כמות גדולה של מבקרים בפרק זמן קצר בשעת שיא.

"מברך על החלטת בג"ץ. נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה", אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר