גבר שהורשע בעבדות יבקש משפט חוזר

דניאל אמבש, שנשלח ל-26 שנות מאסר לאחר שנישא לשש נשים, הורשע במסגרת סעיף העבדות החדש בחוק העונשין • עורך דינו: "מדובר בהרשעת שווא"

דניאל אמבש // צילום: יואב ארי דודקביץ // דניאל אמבש // צילום: יואב ארי דודקביץ

דניאל אמבש הכריז היום (חמישי) כי יבקש משפט חוזר, זאת לאחר החלטת בית המשפט כי הוא ירצה 26 שנות מאסר בגין סעיף העבדות החדש בחוק העונשין, מאחר שהיה נשוי לשש נשים, וכן בשורת עבירות אלימות ומין. 

למרות ההרשעה, אמבש ונשותיו ממשיכים לטעון לחפותו. לאחרונה הם הגישו שתי בקשות חדשות לבית המשפט העליון, לשחרורו המידי וזיכויו המלא מההאשמות התלויות נגדו, זאת לאור ראיות חדשות ומהותיות. 

בבקשתם טוענים אמבש ונשותיו כי אחת מהנשים הפכה להיות עדת מדינה בתמורה להחזרת בתה משירותי הרווחה, וזאת למרות שהודתה בכך שהתעללה בילדים הקטנים. לטענתם, אותה אישה לא הועמדה לדין למרות שמדובר במעשים חריגים בעוצמתם כנגד קטינים. בהסתרת העסקה ע"י המדינה נגרם לדניאל נזק כאשר הרשות השופטת לא נדרשה לחיזוק עדויות כנגדו, ולכן הורשע לשווא. חשוב לציין כי מרגע שנודע לדניאל על התעללות אשתו בילדיו ביקש ממנה לעזוב את הבית ודרש להתגרש ממנה.

ארבע מנשותיו של דניאל אמבש // צילום: מרים צחי

"דניאל ונשותיו מביעים אכזבה רבה מכך שפסק הדין הנוגע לערעור ניתן ביום האחרון שבו יכל השופט דנציגר לחתום על פסקי דין לאחר שפרש שלושה חודשים קודם מכס השיפוט", אמר עו"ד יוסי נקר, המייצג את אמבש.

נקר הוסיף: "מפתיע בעיניי שהשופט דנציגר לא הביע את עמדתו העקרונית בתיק זה, ובמיוחד לאחר שמונה לעמוד בראשות הוועדה לצמצום הרשעות שווא במשרד המשפטים. ההרשעה התקדימית תוך פרשנות לא נכונה של החוק עלולה לגרום לכך שבני זוג, גבר או אשה, עלולים להיות מואשמים בסעיף העבדות שלא לצורך ובדיוק מכך הזהירו חברי הכנסת בוועדת חוקה חוק ומשפט כאשר חוקקו את החוק. אני קורא לשופט דנציגר לאור התפקיד החדש לעשות את מה שעשה השופט חיים כהן בפרשת ברנס ולהצטרף למאבק לשחרור דניאל אמבש בשל הרשעת השווא".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר