תחקיר בצרפת חושף: ארגוני טרור פלשתיניים שדדו עשרות מיליוני יורו מבנקים בעזה

קבוצה חמושה לא מזוהה נכנסה למרכז העצבים של הבנק, בלב המחוז שנחשב לאזור האמיד ביותר טרם המלחמה, ושמה את ידה על מכשירי מזומנים בסכום שווה ערך ל-2.8 מיליון • למחרת, חמושים מצוידים בחומרי נפץ חזרו למקום ופרצו שלוש כספות שבתוכן סכום ששווה ערך ל-29 מיליון יורו

אנשי חמאס בעזה (ארכיון). צילום: NurPhoto via AFP

תחקיר בצרפת חושף כי ארגוני טרור פלשתיניים, וביניהם ארגון השייך לחמאס, גנבו 66 מיליון יורו מבנקים בעזה בחודש שעבר. כך דווח בעיתון הצרפתי "לה-מונד".

תיעוד של חמושים פלסטינים יורים בסביבת אזרחים עזתים כשעה לפני כניסת שיירת הסיוע ההומניטרי במרחב דרום זיתון // דובר צה"ל

בבוקר 16 באפריל, הבחינו עובדים בסניף הראשי של בנק פלשתין בעיר עזה כי נקדח חור בתקרת הכספת. קבוצה חמושה לא מזוהה נכנסה כמה שעות קודם לכן למרכז העצבים של הבנק, בלב מחוז רימל, שנחשב לאזור האמיד ביותר טרם המלחמה. העבריינים שמו את ידם על מכשירי מזומנים בסכום שווה ערך ל-2.8 מיליון יורו.

למחרת, חמושים מצוידים בחומרי נפץ חזרו למקום ופרצו שלוש כספות שבתוכן סכום ששווה ערך ל-29 מיליון יורו במטבעות שונים. יומיים לאחר מכן, לפי הדיווח, הסניף הגדול ביותר ברצועה הותקף על ידי "קומנדו" של חמושים שיצאו עם שלל שווה ערך ל-33.6 מיליון יורו.

הבנק הפלשתיני העביר את פרטי האירוע לכמה משותפיו הבינלאומיים. האירוע הזה הכניס את מנהלי המוסד הפיננסי הפרטי, הגדול בשטחים הפלשתיניים, לבהלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר