בכיר חמאס מתלונן: "סמוטריץ' רוצה יותר ממיליון מתנחלים ביו"ש"

מחליפו של סאלח עארורי, זאהר ג'בראין, התראיין לרשת "אל־מיאדין" • באשר לעסקת חטופים טען: ישראל לא מוכנה להפסיק את המלחמה

מחליפו של סאלח עארורי, זאהר ג'בראין. צילום: רשתות ערביות

בכיר חמאס, זאהר ג'בראין, התראיין הערב (רביעי) לרשת "אל־מיאדין" הלבנונית ותקף את ישראל בשל התוכנית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להגיע למספר של יותר ממיליון מתיישבים יהודים ביהודה ושומרון.

שר האוצר סמוטריץ' הכריז על תוכנית ממשלתית בעקבות הפיגוע בדרום הר חברון // צילום: חנן גרינווד

ג'בראין, שהחליף את סאלח אל-עארורי שחוסל בתפקיד ראש חמאס ביו"ש, התלונן כי "סמורטיץ' אמר שהוא מעוניין ביותר ממיליון מתנחלים בגדה המערבית". למעשה, הוא התייחס לפרסום ב"הארץ" ממאי 23', שלפיו השר אמר בשיחות סגורות שברצונו להיערך לקליטת חצי מיליון מתיישבים נוספים באותו חבל ארץ.

בכיר חמאס התייחס גם להכרזות על אלפי דונמים בבקעת הירדן כאדמות מדינה. לטענתו, "החרימו עשרות אלפי דונמים", כדי לשרת את מטרת היישוב של מאות אלפי מתיישבים. "ירושלים והגדה המערבית נמצאות בלב המערכה של מבול אל־אקצא, ולכן הממשלה החליטה להכריע את הסכסוך לגביהן", אמר.

בכיר חמאס, זאהר ג'בראין,

באשר למגעים לגבי עסקה לשחרור החטופים, ג'בארין טען כי ישראל "לא מעוניינת בהפסקת המלחמה, בחזרת הפליטים (לצפון הרצועה), בהגדלת האספקה ובעסקת חטופים. נתניהו מעוניין בהמשך המערכה".

הוא טען כי בניגוד לעסקת שליט שבה שוחררו מאות אסירים ביטחוניים, כעת בחמאס דורשים לשחרר 50 אסירים על כל חיילת חטופה, ו-30 אזרחים חטופים, אך התייחס בכך רק לשלב הראשון במתווה המדובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר