"שיאן בהכחשת השואה": ארכיון הק.ג.ב חושף את הדוקטורט של אבו מאזן

תחת הכותרת "הקשרים בין הציונות לנאציזם (1945-1933)", ריכז מחמוד עבאס את היסודות הקלאסיים של הכחשת השואה, עלילות דם על היהודים, שקרים, זיופים ומניפולציות • יגאל כרמון, נשיא מכון ממר"י ומייסדו: "המחבר מוביל למסקנה ששואת היהודים היתה פרויקט משותף לנאצים ולתנועה הציונית" • הצעת קריאה: ליטול מראש תרופות נגד בחילה

אבו מאזן מקבל דוקטור של כבוד מאוניברסיטה ברוסיה (2015). צילום: GettyImages

משרד ירושלמי רגיל למראה, קילומטרים ספורים מארמונו של אבו מאזן במוקטעה שברמאללה. על השולחן מונח ספר, שבזכותו נוהגים ראש הרשות הפלשתינית ומעריציו בעולם להוסיף לשמו תואר דוקטור.

אבו מאזן טען בגרמניה: "ישראל ביצעה 50 שואות בפלשתינים" (ארכיון) // מתוך רשת X

"מחמוד עבאס נגרר מאחור בשל האפרוריות וחוסר הפופולריות שלו, למעט בתחום אחד שבו הוא ראוי לתואר 'שיאן' – שיאן בהכחשת השואה", אומר יגאל כרמון, נשיא מכון המחקר ממר"י ומייסדו, החושף לראשונה את עבודת הדוקטורט המלאה של יו"ר הרשות הפלשתינית.

כרמון: "הדברים המחפירים שבעבודה היו צריכים להביא את אבו מאזן לספסל הנאשמים באשמת הכחשת שואה, והתבטאויותיו מאז ועד היום מוכיחות מעבר לכל ספק שאלו הן דעותיו האמיתיות והעקביות"

אבו מאזן ופטרוניו מקג"ב עשו הכל, במשך כארבעה עשורים, כדי להסתיר את העבודה השערורייתית שכותרתה "הקשרים בין הציונות לנאציזם (1945-1933)", ואת תוכנה. הם ידעו היטב למה. ציטוטים נבחרים ממנה הופיעו פה ושם, אך הוא תמיד יכול היה להכחיש אותם, כי הרי מספר מצומצם של שותפי סוד היו בטוחים שהדוקטורט המביך לעולם יישאר מסווג וקבור אי-שם במרתף במוסקבה.

"הדברים המחפירים שמופיעים בעבודה היו צריכים להביא אותו לספסל הנאשמים". דפים מתוך חוברת, צילום: אפרת אשל

כבר במבוא, אחרי האתנן לאידאולוגיה הקומוניסטית בדמות ציטוטים מלנין על אי-קיומו של העם היהודי, ניגש אבו מאזן לעיקר וקובע: התנועה הציונית שיתפה פעולה עם הנאצים.

"המסקנה שאליה מוביל המחבר היא ששואת היהודים היתה פרויקט משותף של הנאצים ושל התנועה הציונית שנואת נפשו", מתמצת כרמון, בעבר היועץ ללחימה בטרור לראשי הממשלה יצחק שמיר ויצחק רבין.

טענות מרושעות והזויות

"הדוקטורנט" מאש"ף לא בוחל בשום אמצעי בדרך למסקנה הזאת: הוא ממציא "עובדות" היסטוריות, מעוות את מה שהתרחש באמת, משקר ומזייף – גם בדברים שהיו מחוץ לתחום אפילו בעיני הפרופגנדה הסובייטית, כמו הטענה שמספר קורבנות השואה עמד על 896 אלף בלבד, תוך זיוף המקור למספר זה וייחוסו השקרי לחוקר שואה מוערך, שכלל לא נקב בו.

"המסקנה שאליה מוביל אבו מאזן היא שהשואה היתה פרויקט משותף של הנאצים ושל הציונות", צילום: רויטרס

למרות היקפה המצומצם (119 עמודים בפונט גדול) וריחוקה הבולט לעין מכל סטנדרט אקדמי, עבודת הדוקטורט של מחמוד עבאס כוללת את כל היסודות הקלאסיים של הכחשת השואה, לצד מרכיבים נוספים של עלילות דם על היהודים מבית היוצר של המחבר עצמו. מי שיתיישב לקרוא אותה, כדאי שייטול מבעוד מועד מנה גדושה של תרופות נגד בחילה.

בין שלל המניפולציות, בדה אבו מאזן שקר מדהים ברשעותו כאילו הציונים ביצעו סלקציה במחנות הנאציים ויכלו להציל את מי שרצו. "לשליחים הציוניים ניתנה זכות גישה חופשית למחנות הריכוז כדי למצוא אנשים מתאימים, ולוותר על אחרים שאינם מתאימים ואינם אמורים לצאת בחיים ממחנות הריכוז ", כתב.

והיו טענות אחרות, הזויות ומרושעות לא פחות, כמו האשמה שהציונים יכלו לשלוח חבילות סיוע לגטאות באירופה, אך לא עשו זאת וגם גרמו לאחרים לא לעשות זאת.

"הדברים המחפירים שמופיעים בעבודה היו צריכים להביא אותו לספסל הנאשמים באשמת הכחשת שואה", אומר כרמון. "התבטאויות אבו מאזן לאורך השנים שחלפו מאז כתיבת עבודת הדוקטורט שלו, ובמיוחד בשנים האחרונות, מוכיחות מעבר לכל ספק שאלה דעותיו האמיתיות והעקביות, והוא עומד מאחוריהן גם היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר